سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار اسناد ویکی لیکس علیه پیمان تجارت آزاد اروپا و آمریکا

وب‌سایت ویکی‌لیکیس کمپینی برای دریافت ۱۰۰ هزار یورو کمک مالی راه‌اندازی کرده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ویکی‌لیکس، وب‌سایت پیش‌گام در افشاگری در دنیای مجازی، کمپین آنلاینی با سقف ۱۰۰ هزار یورو برای جمع‌آوری کمک‌های مالی عمومی راه‌اندازی کرد.

قرار است منابع مالی به دست آمده از این کمپین برای اهدای جایزه و مشوق به کسانی مورد استفاده قرار گیرد که اطلاعات محرمانه‌ای از مذاکرات جاری میان اروپا و آمریکا برای پیمان تجارت آزاد دارند و آن را در اختیار این وب‌سایت افشاگر قرار می‌دهند.



ویکی‌لیکس در توضیحی که برای این کمپین نوشته٬ آورده است: "تقریبا همه جوانب پیمان تجارت آزاد میان آمریکا و اروپا  مخفی و محرمانه مانده و مذاکره‌کنندگان آمریکایی و اروپایی از نشت هرگونه اطلاعات و جزئیاتی درباره آن خودداری می‌کنند. هدف ویکی‌لیکس از راه‌اندازی این کمپین این است که اطمینان حاصل کند اروپایی‌ها سرانجام می‌توانند پیش از امضای پیمان٬ مفاد هراس‌آور آن را بخوانند."

 ویکی‌لیکس تا به الان یک‌پنجم مبلغ تعیین شده به‌عنوان سقف کمک‌های مالی را از طریق کمک‌های عمومی دریافت کرد.

یانیس واروفاکیس٬ وزیر اقتصاد یونان، ویوین وست‌وود، طراح مد بریتانیایی و بسیاری دیگر از چهره‌های سرشناس از جمله کسانی بودند که برای تامین درخواست ویکی‌لیکس اقدام به کمک مالی کرده‌اند.

مذاکرات برای امضای پیمان تجارت آزاد  میان آمریکا و ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۳ آغاز شده و از ابتدا به خاطر ماهیت محرمانه‌اش با اعتراضات گسترده‌ای از سوی نهادهای مدنی و کنشگران اروپایی مواجه شده است.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.