سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان‌های بیمه‌گر به اشکال مختلف از زیربار مسئولیت شانه خالی می‌کنند

سازمانهاي بيمهگر به اشکال مختلف از زير بار مسئوليت شانه خالی كرده و به تعهدات خود عمل نمی کنند.

فرجود شکوهی رییس کمیسیون نظارت و ارزشیابی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تعامل وزارت بهداشت ،  نظام پزشکی و سازمان های بیمه گر در قبال یکدیگر اذعان داشت :  متاسفانه پس از ابلاغ كتاب بومی ارزشهای نسبی در سال گذشته و نسخه دوم آن در سال جاری شاهد بدترشدن تعامل سازمانهای بیمه گر اعم از پایه و تكمیلی با آحاد جامعه پزشكی و انجمن های تخصصی بوده ایم.

وی مشكل اصلی را دیدگاه دولتمردان نسبت به جایگاه نظام سلامت در تصمیم گیریهای كلان و عدم تخصیص سهم مناسبی از تولید ناخالص ملی به هزینه های سلامت  عنوان کرد و خاطرنشان ساخت : اگرچه تعرفه های پزشكی واقعی تر شده است اما میزان سهم پرداختی بیماران علیرغم الزامات قانونی نه تنها كاهش نیافته بلكه به میزان حداقل ٦٠درصد افزایش یافته است .

 وی افزود : از طرف دیگر سازمانهای بیمه گر نیز به اشکال مختلف از زیر بار مسئولیت شانه خالی كرده و به تعهدات خود عمل نمی کنند که ادامه این روند به ضرر بیماران و جامعه خدوم پزشكی است که باید چاره و تدبیر مناسب با افزایش منطقی و مناسب سرانه درمان ، تقویت بنیه مالی بیمه ها و سیاستگذاری مناسب منابع لحاظ شود.

 عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت تعامل مناسب را برای حفظ قداست و جایگاه مطلوب جامعه پزشكی با نظام پزشكی انجام نداده است، تصریح کرد : اعتماد جامعه پزشكی نسبت به میزان تاثیر گذاری سازمان نظام پزشكی خصوصا در حل و فصل مشكلات وسیع فعلی خدشه دار شده  و به همکارانی که در بخش خصوصی درمان فعالیت می کنند در طول دو سال اخیر بسیار جفا شده است .

شکوهی آینده پیش روی جامعه پزشكی را متاثر از تغییر و تحولات پیش رو در فضای سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی كشور دانست و خاطرنشان کرد : امیدوارم در پناه تعقل گرایی ، تدبیر و مدیریت پاسخگوی مسئولین شاهد تثبیت موقعیت و رشد مناسب فعالیتهای حرفه ای و اجتماعی جامعه پزشكی باشیم.

وی یاد آور شد :اگر بهای لازم به جامعه پزشکی به عنوان یكی از مطرح ترین و تاثیرگذارترین آحاد جامعه داده شود قطعا به نفع آینده نظام سلامت و بهبود فضای عمومی كشور است که امیدوارم  دولت تدبیر و امید با همكاری سازمان نظام پزشكی بتواند در این مسیر به توقعات برحق جامعه پزشكی جامه عمل بپوشاند .

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علیرضا صادقی
۲۱:۲۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
متاسفانه بیمه ها خون ملت را می مکند