سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتباهات استراتژیکی در مقوله اکران

یک تهیه‌کننده سینما گفت: اشتباهات استرایکی شورای صنفی نمایش به صاحبان فیلم‌های متوسط و ضعیف ضربه می‌زند.

منصور لشکری قوچانی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت اکران فیلم‌ها گفت: در حال حاضر اگر توجه کنیم حدود 5-6 فیلم پر‌مخاطب و خوب روی پرده سینما‌ها قرار دارند و می‌دانیم که هرچه در سینما با فیلم‌های سطح بالا روبرو شویم به نفع چرخه اصلی آن خواهد بود اما یک سؤال مهم و اساسی مطرح می‌شود و آن اینکه آیا سینمای ایران گنجایش اکران هم‌زمان این تعداد فیلم پر‌مخاطب را دارد و اگر دارد پس فیلم‌های متوسط و ضعیفی که هم‌زمان با آنها اکران می‌شوند به چه عواقبی دچار خواهند شد؟

وی افزود: به نظر من جواب سؤال این است که وقتی تعداد سالن‌های با کیفیت محدودی داریم و هم‌زمان تعداد زیادی فیلم پر‌مخاطب را اکران می‌کنیم عدالت در اکران از بین می‌رود چون کار فیلم‌های متوسط میان فیلم‌های درجه یک سخت و فیلم‌های ضعیف نابود می‌شوند.

وی ادامه داد: پس شورای صنفی نمایش باید به این نکته مهم توجه و نظارت بیشتری داشته باشد چون عدالت در اکران برای فیلم‌ها و در نتیجه بدنه سینما بسیار حائز اهمیت است و اگر این مهم رخ ندهد مردم از سینما زده شده و آن را پس می‌زنند چون در دیگر فصول فیلمی جذاب و دیدنی را پیش‌رو و برای دیدن ندارند. 

این تهیه‌کننده عنوان کرد: ناعدالتی اکران که جز اشتباهات استراتژیکی شورای صنفی نمایش است به صاحبان فیلم‌های متوسط و ضعیف نیز لطمات جبران‌ناپذیر وارد می‌کند. بالاخره قرار نیست که کل فیلم‌های تولید شده درجه یک باشند در هر سینمایی و در هر کشوری برای فیلم‌ها درجه‌بندی وجود دارد چه‌ بسا صاحبان فیلم‌های متوسط و ضعیف در آینده فیلم‌هایی پرمخاطب و دیدنی تولید کنند.

لشکری قوچانی اظهار داشت: از دیگر اشتباهات استراتژیک مقوله‌ اکران، در اختیار قرار دادن سینماهای با کیفیت فرهنگ به بخش هنر و تجربه است. البته کسی منکر بودن این بخش در سینمای ایران نیست و بودن آن ضرورت دارد و نیاز است اما قرار نیست یکی از بهترین سالن‌های ایران در خدمت آنها باشد چون این سینما وقتی می‌تواند میزبان تعداد زیادی از مخاطبان باشد، چرا باید با تعداد انگشت شماری مخاطب روبرو شود.

وی افزود: پس مکان‌هایی مانند موزه سینما و... می‌تواند در اختیار بخش هنر و تجربه قرار بگیرد و سینماهای مثل فرهنگ در اختیار دیگر فیلم‌ها تا بتوانیم بخشی از اشتباهات مقوله اکران را رفع کنیم.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.