سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرونده فساد، کم کم در حال فاسد شدن است

گویا پرونده فساد در فوتبال قرار نیست به سرانجام برسد و آنقدر قرائت گزارش طولانی شده که عن‌قریب است در معرض انتظار، دچار فساد شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان پروسه بررسی پرونده فساد در فوتبال از نیمه دوم سال 92 شروع شد و کمیسیون اصل 90 بعد از گزارشهای رسیده و شکایات متعدد ارسال شده به تکاپو افتاد و افرادی از سازمان های دولتی، رسانه ملی، مدیران، مربیان و بازیکنان برای ارائه توضیحات به کمیسیون اصل 90 دعوت شدند.

پس از آنکه بازجویی ها از افراد مطلع انجام شد، پرونده فساد در فوتبال به صورت یک گزارش 70 صفحه ای تنظیم و با اتفاق آرا به تصویب اعضای کمیسیون اصل 90 رسید.

به هر حال گزارش پرونده فساد در فوتبال قرار بود که برای قرائت در صحن علنی مجلس به هیأت رئیسه داده شود اما تاکنون به بهانه های مختلف از جمله خلاصه نشدن گزارش این موضوع به تعویق افتاده است. باید ببینیم چه موضوع مهم‌‌‌‌‌‌‌‌تری در ورزش کشور وجود دارد که فساد روزافزون و سیاه فوتبال در درجه اهمیت کمتری قرار می گیرد و برای ارائه گزارش آن امروز و فردا می شود.

یکی از مسئولان کمیسیون اصل 90 علت تأخیر ارائه گزارش به هیأت رئیسه را زیاد بودن تعداد صفحات گزارش می داند. غافل از اینکه با این سهل انگاری ها به جایی می رسیم که فساد در فوتبال کشورمان از نقش بستن روی صفحات کاغذ می گذرد و پیگیری آن نوشدارو بعد از مرگ سهراب می شود.

شاید بررسی صریح این موضوع و یا به قول مسئولان خلاصه شدن متن گزارش، اگر در فرصت کوتاهی انجام شود، ورزش کشورمان و در رأس آن فوتبال از تباهی نجات یابد زیرا وقتی این بی قانونی ها با چراغ قرمز در فوتبال کشورمان در حال انجام است و مسئولان خود را به تعداد صفحات گزارش محدود کردند خدا نیز باید به ورزش کشورمان که به اندازه فوتبال مورد توجه نیست رحم کند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 نکات جالبی در این خصوص بیان کرده که در ادامه از نظر خواهیم گذراند. خلاصه گزارش 70 صفحه ای سخت است.

افضلی فرد درباره تأخیر گزارش پرونده فساد در فوتبال گفت: گزارش 70 صفحه ای پرونده فساد در فوتبال به 20 صفحه خلاصه شده و تبدیل آن به 10 صفحه کمی سخت است. بر این اساس کارشناسان ذیره مجلس در حال خلاصه کردن این گزارش هستند.

وی درباره اینکه خلاصه گزارش نوعی بهانه جویی مجلس است، تصریح کرد: این موضوع در دست ندارد چرا که موضوع کمیسیون اصل 90 قرائت، گزارش پرونده فساد در فوتبال در صحن علمی مجلس است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور حتم گزارش پرونده فساد در فوتبال تا شنبه هفته آینده به هیأت رئیسه مجلس برای قرائت در صحن علمی ارائه می شود. به هر حال باید دید ماجرای پرونده فساد در فوتبال به کجا ختم می شود؟!

به هر حال هر شیئی دوره فسادی دارد و در معرض عوامل شیمیایی و نیز یکی دچار فساد می شود و پرونده فساد هم عنقریب است که در پروسه قرائت و طولانی شدن زمان دچار تغییرات شیمیایی و یا فیزیکی شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
صحن علنی یا صحن علمی؟