سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

شهرستان راور مهد فرش و معدن وپسته

همزمان با برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی و اقتصادی استان کرمان در برج میلاد تهران ،شهرستان راور نیز غرفه معرفی توانمندیهای این شهرستان را با فرش های بی نظیر بافت ریز راورو دیگر محصولات شهرستان برگزار کرده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،شهرستان راور در شمالی ترین نقطه استان کرمان قرار دارد این شهرستان در منطقه کویری واقع شده واز لحاظ سطح سفره های آب به دشت در معرض کمبود آب قرار دارد اما با این حال محصولات مختلف سردسیری و گرمسیری نظیر انجیر، گردو، اقلام مختلف پسته وحتی انار در این شهرستان به عمل می آید.

احمد بقایی راوری مسئول غرفه شهرستان راور و عضو شورای شهر راور در این خصوص به خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان ، گفت: در این شهرستان میوه های مختلف سردسیری وسیاه درخت از قبیل گردو ،بادام ،قیسی ، زردآلو وانجیر و میوه های منحصر به فرد از قبیل هلو وشلیل بغیجان ،زعفران کوهساران وانار شریف آباد به عمل می آید.

وی افزود: برخی محصولات این شهرستان به نوعی برندی برای خود محسوب می شوند.

بقایی تصریح کرد: در بخش دامپروری با توجه به کویری بودن منطقه پرورش شتر در منطقه رونق دارد در سالهای اخیر با انجام برنامه های اصلاح نژادی از شتر دوکوهانه و شتر بومی محلی گونه های دورگه از شتر در این شهرستان پرورش یافته است که هم گوشت و شیر و سایر فراروده های این شترها از نوع معمولی آن بهتر است.

وی یادآور شد: با توجه به وجود آب شور درمنطقه گلو شور در نظرداریم در این منطقه تولید آرتیمیا را در آینده نزدیک انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: منتظر صدور مجوز برای اجرای این طرح هستیم تا با تولید آرتیمیا(غذای ماهی ) گامی در جهت رونق تولید آبزیان در این شهرستان برداریم.

همچنین امکان ایجاد مزرعه پرورش ماهی قزل آلا درمسیر جوی آبکوهی وچشمه خورند فراهم است و می توان از این موقعیت عالی نیز استفاده کرد.

مسئول غرفه شهرستان راوردر جشنواره فرهنگی و اقتصادی کرمان تاکید کرد: متاسفانه محصولات ممتاز این شهرستان ،شناخته شده نیست ونیاز به توجه بیشتر دارد.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: راور ، بافت ، معدنی ، پسته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.