سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصمیم واشینگتن برای حمله به نیروهای دولتی سوریه

کاخ سفید اعلام کرد به منظور پشتیبانی از مخالفان سوری، نیروهای دولتی سوریه را هدف حملات هوایی قرار خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، دولت آمریکا که تاکنون با استفاده از اختیار قانونی مصوب 2001 (1390) کنگره و با ادعای مبارزه با تروریست‌های داعش، سوریه را بمباران می‌کرد، اکنون اعلام کرده است در صورتی‍‌‌که نیروهای دولتی سوریه به مخالفان حمله کنند، با استفاده از ماده 2 قانون اساسی آمریکا، آن‌ها را هدف حملات هوایی خود قرار خواهد داد.   

این تصمیم آمریکا پس از آن اتخاذ می‌شود که مخالفان سوری در حال بازگشت به این کشور هستند و احتمال درگیری نظامی آن‌ها با نیروهای دولتی افزایش می‌یابد. یک مقام ارشد نظامی آمریکا اعلام کرد برخی از این مخالفان بوسیله نیروهای آمریکایی تعلیم دیده و مجهز شده‌اند. 

درحالیکه «پنتاگون» درباره تعداد گروه‌هایی که آمریکا در سوریه با آن‌ها همکاری می‌کند آماری ارائه نمی‌دهد، «پت رایدر،» سرهنگ نیروی هوایی آمریکا، جمعه تصریح کرد واشینگتن با گروه‌‌های زیادی در سوریه همکاری می‌کند. وی از اعلام دقیق تعداد این گروه‌ها خودداری کرد.   


انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ابی
۲۰:۳۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
این نشون میده که چقدر روسیه بی عرضه تشریف داره. که آمریکا هر کاری دلش میخاد میکنه اما روسیه که مثلا متحد سوریه میشه برای دفاع از متحد خودش فقط میتونه بیانیه بده و محکوم کنه و تهدید تو خالی داشته باشه.با وجود اینهمه قدرت نظامی که داره.