سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق منابع مالی جوابگوی اقتصاد نیست/ کاهش هدر رفت انرژی با صنعتی سازی

معاون وزیر راه و شهرسازی از کاهش هدررفت انرژی با صنعتی سازی خبر داد و گفت: متاسفانه تزریق منابع مالی جوابگوی اقتصاد و مسکن نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شکرچی زاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شرایط و وضعیت بازار بعد از پساتحریم بسیار مناسب شده است گفت: بازارهای اقتصادی در این شرایط ایجاد شده و بخش خصوصی وضعیت بهتری را برای دسترسی به بازار کرده است.

وی در ادامه افزود: تکنولوژی و شرایط مناسب‌تر بعد از پساتحریم در این بازارها ایجاد شده است.

 شکرچی زاده تصریح کرد: تزریق منابع مالی در اقتصاد کشور و همچنین بازار مسکن راه‌گشا نیست و این تجربه در دهه‌های 50 تجربه شد و این موضع باعث ایجاد دلالی در کشور گردید .

معاون راه و شهرسازی بیان کرد: در آن سال‌ها 90 میلیارد دلار به اقتصاد کشور تزریق گردید ولی این موضوع یکی از ناپایدارترین شرایط را به وجود آورد و متاسفانه 400 هزار شغل با تزریق منابع مالی از بین رفت.

وی اظهارداشت: باید سعی کنیم رونق صنعتی را به شیوه‌های سنتی در کشور ایجاد کنیم و تا به امروزه توانستیم 800 الی 900 واحد مسکن را به شیوه صنعتی سازی بسازیم.

شکرچی زاده با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های ما هدر رفت انرژی در بخش مسکن است گفت: متاسفانه مصرف انرژی در ایران از استاندارهای جهانی بیشتر است و توجه به مدیریت انرژی در بخش ساختمان یکی از مهمترین مباحث ما به شمار می‌رود.

رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی تصریح کرد: توجه به مدیریت انرژی در ساختمان‌ها یکی از مهمترین مباحث است که تولید کنندگان و عرضه کنندگان در این بخش باید به آن بپردازند.

شکرچی زاده در ادامه به بررسی مخاطرات طبیعی در مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی اشاره کرد و گفت: در این مرکزتحقیقات بسیار قوی دربخش زلزله صورت گرفته است به طوری که اگر زلزله 7 الی 8 ریشتری رخ دهد ما با فاجعه‌های بین المللی و کشته‌های چند میلیون نفری روبه‌رو خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی‌ که صنعتی‌سازی افزایش یابد ضریب ایمنی قابل قبول خواهد بود در بخش تکنولوژی نیز با گزینش‌های بیشتری می‌توان به این حوزه کمک کرد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.