سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

افزایش 34 درصدی زکات جمع آوری شده در استان زنجان

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه امسال 28 میلیارد ریال زکات در استان زنجان جمع‌آوری شده است گفت:این مبلغ در مقایسه با سال قبل 34 درصد افزایش داشته است

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ رضا حسنلو گفت : جمع‌آوری زکات در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان انجام می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام در زمینه پرداخت زکات و آثار مثبت انجام این عمل در جامعه افزود: بر همین اساس اداره زکات و دبیرخانه شورای زکات نسبت به اطلاع‌رسانی در این زمینه اقدام کرده و زکات مردمی را جمع‌آوری می‌کند

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه امسال 28 میلیارد ریال زکات در استان زنجان جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: این مبلغ شامل زکات فطره، کفارات، زکات مال و ... است

وی با اشاره به اینکه از مبلغ مذکور 12 میلیارد و 959 میلیون ریال مربوط به زکات فطره و کفارات عمد و غیر عمد است، افزود: این مبلغ در مقایسه با سال قبل 34 درصد افزایش داشته است

حسنلو همچنین با اشاره به جمع‌آوری 719 میلیون ریال کفارات عمد و غیرعمد در زنجان تصریح کرد: 9 میلیارد ریال از کل مبلغ زکات جمع‌آوری شده توسط مساجد استان جمع‌آوری شده و در بین نیازمندان محل شناسایی شده توزیع شده است.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و 758 میلیون ریال زکات نیز از طریق معابر ایجاد شده توسط دبیرخانه شورای زکات جمع‌آوری شد، گفت: این مبلغ نیز از طریق بانک‌های عامل در بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شد

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان زنجان در ادامه گزارشی از مبلغ زکات جمع‌آوری شده در شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: امسال در شهرستان ماهنشان 950 میلیون ریال زکات فطره جمع‌آوری شد.

وی همچنین از جمع‌آوری 595 میلیون ریال زکات در ایجرود خبر داد و گفت: طبق آمار امسال میزان زکات فطره جمع‌آوری شده در شهرستان طارم یک میلیارد و 328 میلیون ریال بود.

حسنلو در ادامه میزان زکات فطره شهرستان سلطانیه را 447 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: همچنین امسال در شهرستان خدابنده نیز 2 میلیارد و 177 میلیون ریال زکات فطره جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه میزان زکات فطره شهرستان خرم‌دره در ماه رمضان امسال 951 میلیون ریال بود، اظهار کرد: میزان زکات فطره شهرستان ابهر نیز یک میلیارد و 404 میلیون ریال بود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه امسال در شهرستان زنجان نیز 5 میلیارد و 111 میلیون ریال زکات فطره جمع‌آوری شد، تاکید کرد: زکات فطره مردم استان زنجان امسال نیز همچون سال قبل در اسرع وقت و در روز عید فطر بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شد.

حسنلو همچنین به هزینه‌کرد زکات مال نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز فقرا در اولویت قرار دارند، چرا که 60 درصد زکات در امور فقرا هزینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 40 درصد باقی مانده نیز صرف ساخت پروژه‌های عمرانی از جمله غسالخانه، پل و ... هزینه می‌شود.



انتهای پیام/س
برچسب ها: افزایش ، زکات ، جمع آوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.