سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

قطار برقی در مسیر تهران - اراک

در آینده ای نزدیک خط راه آهن تهران به اراک به صورت برقی فعالیت خواهد داشت .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اراک جلال‌الدین کوکنار صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون برقی کردن خط تهران ـ محمدیه به اصفهان شروع شده که تلاش داریم از محمدیه به اراک را به طول 120 کیلومتر عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: در صورتی که موافقت کمیسیون 215 از دولت گرفته شود این پروژه به مناقصه گذاشته خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن اراک بیان داشت: با برقی کردن این مسیر و با توجه به سرعت بالای 250 کیلومتر در ساعت مسافت اراک به تهران به کمتر از یک ساعت و 15 دقیقه خواهد رسید.

کوکنار گفت: مناقصه دو خطه کردن قم به اراک حدفاصل راهگرد در فاز اول آغاز شده و فاز دوم از ایستگاه راهگرد به سمت شازند نیز به زودی به مناقصه گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌های در دست اقدام راه‌آهن اراک ایجاد انشعاب از ملک‌آباد به سمت خمین ـ گلپایگان ـ اصفهان است که با اجرایی شدن آن باری که از بندرعباس به سمت جنوب می‌آید به صورت مستقیم از اراک به سمت جنوب انتقال داده خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن اراک ایجاد قطارهای حومه‌ای را یکی دیگر از طرح‌های در دست اقدام راه‌آهن عنوان کرد و گفت: بازدیدهای میدانی ایجاد قطار حومه‌ای از پتروشیمی تا سر پل شهر مهاجران انجام شده و انشا‌الله قطار حومه‌ای از مهاجران به سمت اراک راه‌اندازی خواهد شد، ضمن اینکه قطار حومه‌ای اراک به امیرکبیر را نیز در دست اقدام داریم.

کوکنار افزود: در حال حاضر روزانه قطارهای مسافربری از اراک به سمت مشهد در حرکت است که در صورت نیاز با سرمایه‌گذاری جدید سرویس‌های این مسیر را افزایش خواهیم داد.


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: راه اهن ، قطار ، برقی ، اراک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
احداث مونوریل اراک شهر جدید امیرکبیر و برعکس
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
اتصال شهرمهاجران به راه آهن سراسری
ناشناس
۰۰:۲۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
قطار مغناطیسی احداث شود .
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
راه آهن اراک قم یک خطه است و گنجایش این حجم از کالا و مسافر را ندارد
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
با فروش اوراق اجاره در بورس میتوان طرح های ریلی را تکمیل کرد
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
در آینده ای نزدیک یعنی ۱۰۰ سال آینده چون این دولت هیچ سرمایه گذاری در بخش ریلی و جاده ای انجام نمیدهد .
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
۲ خطه کردن راه آهن اراک قم باعث افزایش سرعت جابه جایی کالا و مسافر و کاهش زمان سفر میشود
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
ایجاد صندوق های پروژه در بورس ضروری است برای پیشبرد طرح های عمرانی
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
استفاده از صندوق توسعه ملی
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
۲ خطه کردن راه آهن ضروری است
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
چشم از طرح شما استقبال ميشه
ناشناس
۰۱:۲۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
سلام و عرض ادب
من تا اونجا که با شهر اراک آشنایی دارم و اطلاع دارم . . . اراک از خیلی وقت پیش ها به منوریل یا تراموا نیاز داشت نه حالا . . .
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
مشارکت شرکت آلمانی زیمنس در ساخت تراموا اراک باعث تسریع در ساخت این پروژه مهم است,
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
انتشار و فروش اوراق صکوک در بورس
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
اتصال فرودگاه اراک و قطب صنعتی خیرآباد به مترو اراک
بیکار
۲۰:۰۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
ای کاش قرارگاه خاتم الانبیا ساخت مترو و تراموا اراک را بر عهده گیرد چون هم تخصص کافی برای ساخت مترو دارد و هم امکانات حفاری با TBM در اختیار دارد. البته استخدام نیروی انسانی این پروژه از بین جوانان بومی اراک انجام شود...
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
مردم اراک به قدری از ترافیک و آلودگی هوا به سطوح آمدند که اوراق مشارکت مترو اراک در چند روز اول پس از انتشار, فروخته خواهد شد. از جمعیت یک میلیون نفری اراک اگر هر شهروند فقط ۱۰۰۰۰ تومان اوراق مشارکت بخرد حدود ۱۰ میلیارد تومان اندوخته میشود که برای ساخت مترو یا تراموا کافییه.
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
لطفا تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید, ریل گذاری مترو مهاجران و شهر جدید امیرکبیر انجام شود... پذیره نویسی پروژه ریل باس در فرابورس انجام شود...
ناشناس
۰۵:۴۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
اخذ مجوز فروش اوراق مشارکت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای ساخت مونوریل شهر جدید امیرکبیر و مترو اراک مهاجران
ناشناس
۲۲:۱۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
توجه ویژه به بحث حمل و نقل برقی و ریلی در برنامه ششم توسعه ضروری است
ناشناس
۱۳:۲۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
شرکتهای بورسی در صنایع حمل و نقل و ریلی سرمایه گذاری کنند. شرکت کیسون. شرکت بالاست. شرکت سرمایه گذاری نظام مهندسی ساختمان ایران.
ناشناس
۱۲:۰۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
فرصت های سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل تدوین شوند و برای جذب فاینانس خارجی یا اوراق مشارکت ارزی در اختیار سازمان توسعه تجارت قرار گیرند
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
تسهیلات دولتی در اختیار سرمایه گذاران بخش تراموا. مونوریل. مترو. ریل باس قرار گیرد.
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
۴ خطه کردن خط اهن اراک قم
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
پروژه های مشارکتی با کنسرسیوم فرانسوی. شرکت الستوم فرانسه فعال در صنایع مترو و مونوریل
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
ایجاد شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستان ها با هدف ساخت مترو. مونوریل....
ایجاد شرکت تعاونی توسعه و عمران کلانشهر اراک و کرج,...
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
کار گذاشتن ۲۰ کیلومتر تراورس از اراک تا مهاجران زیاد زمان نمی برد.
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
اراک در مرکز کریدور حمل و نقل شرق به غرب و شمال و جنوب است و سرمایه گذاری در راه ها و خطوط ریلی اراک در سرعت حمل و نقل کل کشور موثر است.
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
ساخت تراموا اراک برای کاهش الودگی هوا و کاهش ترافیک
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
لطفا برقی کردن خط اهن اراک محمدیه قم زودتر به مناقصه گذاشته شود. باید مرکز ایران به ترن ست برقی متصل شود.
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
جذب سرمایه گذاران ایتالیایی و فرانسوی
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
قطار حومه ای از پتروشیمی تا سرپل مهاجران. این طرح خیلی خوبه اگر انجام بشه چون کارکنان پتروشیمی و پالایشگاه و نیروگاه حرارتی هم می توانند از این وسیله برای جا به جایی به شرکت های خود استفاده کنند در کمترین زمان. حدود ۶۰۰۰ نفر در این سه شرکت مشغول کارند
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
ریل باس اراک مهاجران و اراک شهرجدید امیرکبیر هرچه زودتر ساخته شود
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
ریل باس اراک مهاجران و اراک شهرجدید امیرکبیر هرچه زودتر ساخته شود