سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه شریف تنها مرکز مستقل گرافیک مهندسی در کشور

ماموریت اصلی مرکز گرافیک دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یکی از باسابقه‌ترین بخش‌های دانشگاه شریف که قبل از تاسیس رسمی دانشگاه ساماندهی و راه اندازی شده است.

مهندس علیرضا جهان تیغ استاد جوان مرکز گرافیک مهندسی در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: گرافیک مهندسی ابزاری است که در هنر و معماری و مهندسی دیده می‌شود و قبل از وجود کامپیوتر تمامی این کار‌ها بصورت رسم دستی بود و بعد از آمدن کامپیوتر شکل‌گیری پیدا کرد و در حال حاضر هدف ما استفاده از طرح درس‌ها و روش‌های آموزشی نوین است که در دیگر دانشگاه‌های خوب کشور‌های دیگر انجام شده است.

وی افزود: قرار بر این است که ما در دانشگاه شریف که تنها مرکز مستقل گرافیک مهندسی در کشور است، وارد حوزه‌ی طراحی صنعتی شویم و حتی دوره‌ی فرعی آن را به تصویب شورای دانشگاه رساندیم و توان ایجاد دوره‌ی فرعی را در دانشگاه نیز داریم و تمامی دروس آن ارائه شده و تنها اجرای آن مانده است و از حدود 2 ترم دیگر برای دوره‌ی فرعی دانشجو می‌پذیریم.

وی اظهار داشت: ماموریت اصلی مرکز گرافیک دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یکی از با سابقه‌ترین بخش‌های دانشگاه شریف که قبل از تاسیس رسمی دانشگاه ساماندهی و راه‌اندازی شده است، ارائه دروس سرویس به دانشجویان دانشکده‌های مختلف دانشگاه است که مهمترین این دروس به لحاظ تعداد مخاطب، درس نقشه‌کشی صنعتی 1 است. بنابراین یکی از مهمترین دستور کارهای مرکز طی چند سال اخیر، به‌روز‌رسانی طرح درس‌های این مرکز و متناسب‌سازی آنها با نیازهای روز و همگام‌سازی آنها با پیشرفت‌های آموزش گرافیک مهندسی در دانشگاه‌های پیشرو جهان می‌باشد.

جهان‌تیغ در خصوص مسائل فعلی مرکز گرافیک گفت: به غیر از مسئله استخدام اساتید جدید که امیدواریم با حمایت و همراهی مسئولین دانشگاه به زودی حل شود و مسئله دیگر عبارت است از نیاز به نوسازی تیم‌های کامپیوتری کلاس‌های مرکز و سایر امکاناتی که برای تدریس از آن استفاده می‌شود و مرکز گرافیک برای ارائه خدمات به‌روز و مطلوب، نیازمند سخت‌افزار و نرم‌افزار‌های جدید است.

وی در پایان گفت: در مجموع می‌توان از تحولات مرکز گرافیک مهندسی و رویکرد اخیر دانشگاه در راستای جوان‌گرایی در این مرکز، به باز تولید و تجدید قوای این مرکز تعبیر کرد و حوزه‌ی گرافیک مهندسی حوزه‌ای است که به رغم بسیاری از پژوهشگران آموزش مهندس، یکی از سنگ‌بناهای آموزش مهندسی است و ما سعی داریم این سنگ بنا را نوسازی کنیم.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.