سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحماندوست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

ناکار آمدی نیروی انتظامی در مقابل موتورسواران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وزیر کشور در صحن علنی مجلس باید پاسخگوی ناکارآمدی نیروی انتظامی باشد.

مجتبی رحماندوست عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به جولان موتور سواران در خیابان‌ها و کوتاهی نیروی انتظامی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل جلوگیری از نابسامانی موتو سیکلت‌ها، وزیر کشور باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: موتور سیکلت‌ها بدون توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و حقوق شهروندی آرامش مردم را به خطر می‌اندازند و حتی نوع برخورد بعضی از موتور سواران باعث آزرده خاطر شدن شهروندان شده است.

رحماندوست با اشاره به سوالاتی که درباره این نابسامانی از وزیر کشور پرسیده است،افزود : سوال من از وزیر کشور این است که چرا قدرت کافی و اعمال قانون کافی در برخورد با متخلفان وجود ندارد؟ و برای جلوگیری از این آسیب چه لایحه‌هایی را به مجلس ارائه می‌کند؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد:تعداد مرگ و میرهایی که توسط موتورسواران در شهر اتفاق می‌افتد از آمار بالایی برخوردا است بنابراین مجلس باید بر اجرای قوانین در دستگاه های قضایی نظارت بیشتر داشته باشد.

رحماندوست تاکید کرد: رعایت نکردن قوانین توسط موتورسواران باعث افزایش نابسامانی در شهرها می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان نیروی انتظامی و پلیس راهور همواره از روش هایی برای برخورد با متخلفان استفاده می‌کنند که برخی از این روش‌ها مانند نگهداری و توقیف این وسیله نقیله، کارآمد نیست.

رحماندوست تاکید کرد: اعمال قانون معمولا نتیجه نداده است در صورتی که قانون باید ضمانت اجرایی داشته باشد تا به شکلی از ترددهای موتورسیکلت‌های پرخطر جلوگیری کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: بعد از مطرح کردن سوالات در کمیسیون شوراها در صورت قانع شدن نمایندگان، وزیر کشور در صحن علنی مجلس پاسخگو خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.