سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست از یونان برای مقابله با بحران مهاجرت

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در خصوص بحران پناهجویان در یونان هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با هشدار در خصوص بحران پناهجویان در یونان، خواستار اقدام فوری این کشور برای مقابله با این بحران شد.

"وینسنت کاکتل" – مدیر دفتر اروپایی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل – با اشاره به شرایط اسفبار پناهجویان یونانی اظهار داشت: یونان باید هر چه سریعتر سامانه ای را با هدف کمک های بشردوستانه به پناهجویان راه اندازی کند.  چرا که پناهجویان یونانی با کمبود امکانات پزشکی، اقامت و آب و غذا مواجه هستند.

وینسنت کاکتل افزود از ژانویه (دی) 2015، 124000 پناهجو با قصد فرار از مناطق جنگی، خود را ازطریق دریای مدیترانه به جزایر یونان رسانده اند. آمار پناهجویان یونانی در مقایسه با سال 2014، 750 درصد افزایش داشته است.

 کاکتل در ادامه اظهار داشت: "امکانات پذیرش مهاجر در کشورهای جهان سوم به مراتب بهتر از یونان به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا است؛ این موضوع واقعا خجالت آور است." 
الکسیس سیپراس – نخست وزیر یونان – خواستار همکاری اتحادیه اروپا با این کشور برای مقابله با بحران مهاجرت شده است.

طبق گزارش کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل، در سال جاری میلادی حدود 225000 مهاجر قصد ورود به اروپا را داشتند که 2100 نفر از آنان در مسیر مهاجرت، جان خود را از دست دادند. 

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.