سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

تاثیر مستقیم اضطراب و هیجان های مادر باردار بر روی جنین

بهداشت روانی دوران بارداری از مسايلی است كه امروزه بسيار مورد توجه قرار دارد و ثابت شده از ابتدای بارداری ، اضطراب و هيجان های زن باردار تاثير مستقيمي بر روی جنين خواهد داشت.

به گزارش گروهگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شيراز، سيمين تاج دهقاني افزود: عدم اطلاع يا اطلاعات نادرست و ناقص در خصوص بارداري و تغييرات آن مي تواند موجب بروز هيجان ها و آشفتگي هاي رواني شود و نیز تغيير خلق (اخلاق)، تغيير اشتها، استفراغ هاي گاه و بيگاه، تغيير علايق و سليقه ها و بالاخره ده ها نوع ديگر از اين قبيل، هريك مي تواند به تنهایی گرفتاري هاي فراواني را ايجاد كند.

وي در مورد اختلال هاي رواني شايع دوران بارداري گفت: ترس و نگراني به علت تغييرات جسمي و مشكلات مربوط به نقش مادري به خصوص در حاملگي اول که شامل ترس از درد زايمان،ترس از مرگ،پيامد هاي اقتصادي بارداري وبي كفايتي در اجراي وظيفه مادري وجود دارد.

دهقانی در خصوص افسردگي دوران بارداري بیان کرد: افسردگي دوران بارداري يا پس از زايمان، يكي از مشكلات رايج در ميان زنان باردار است كه متاسفانه در اغلب موارد تشخيص داده نمي شود.

وی ادامه داد: افسردگي دوران بارداري از همان روزهاي ابتدايي بارداري و گاهي هم از ماه سوم به بعد آغاز می شود که نشانه هاي افسردگي ممكن است همزمان با هم و يا به تدريج بروز كند و نیز شدت و ضعف آنها بستگي به ميزان افسردگي و برخورد اطرافيان به ويژه همسر دارد.

انتهای پیام/پ


برچسب ها: تاثیر ، مستقیم ، اضطراب ، مادر ، شیراز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.