سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای درمان به هر دندانپزشکی مراجعه نکنیم

سالانه تعداد زیادی از افراد به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی توسّط دندانپزشکان به بیماری های عفونی و خودایمنی دچار می شوند.

عبدالحمید ظفرقندی دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:بسیاری از بیماران هنگام مراجعه به دندانپزشک امکان دارد که به بیماری های واگیردار و یا عفونی مبتلا بوده و به پزشک خود نگویند، برخی افراد نیز از ابتلای خود به این بیماری ها مطلّع نیستند.

وی افزود: دستور کنترل عفونت یک دستور جدی برای همه بیمارهاست و این اصول کلّی برای همه بیماران باید رعایت گردد.

این متخصص دندان پزشک اضافه کرد:مهم ترین بیماری ها ایدز و هپاتیت هستند حتّی هپاتیت با توجّه به علائم بالینی و عوارضی که دارد مهم تر است.

وی اضافه کرد: افراد باید با تحقیقات قبلی و گرفتن اطّلاعات از بیماران قلبی رضایت یا عدم رضایت آنان دندانپزشک انتخاب کنند.

وی گفت: وزارت بهداشت هم وظایف نظارتی دارد گاهی این نظارت ها جدّی شده و با پزشکانی که استانداردها را رعایت نمی کنند، برخوردهای جدی می شود.

ظفرقندی اظهار داشت: برای درمان های دندان پزشکی برای بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت مراکز دانشگاهی فعّال وجود دارند و این خدمات را ارائه می دهند.

وی گفت: البتّه این مسئله را نیز باید در نظر داشت که در مورد انتقال بیماری های خودایمنی، عفونی و ... خودِ کادر پزشکان قبل از مراجعه کنندگان بعدی در معرض ابتلا به بیماری ها قرار دارند.



انتهای پیام/




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.