سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

افزایش خرید گندم از کشاورزان لرستانی نسبت به سال گذشته

مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني استان لرستان گفت: تا کنون 266 هزار تن گندم مازاد بر نياز کشاورزان لرستان خريداري شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ بهاروند افزود: اين ميزان خريد توسط 50 مرکز در 45 هزار محموله از کشاورزان استان خريداري شده است.

وي در خصوص کيفيت گندمهاي خريداري شده گفت: براي تعيين کيفيت گندمهاي خريداري شده از سوي کشاورزان مولفه هايي مانند رطوبت، افت مفيد، افت غير مفيد، درصد سن زدگي و غيره در نظر گرفته شده است تا انگيزه کشاورزان براي بالا بردن ميزان کيفيت بيشتر شود.

بهاروند به افزايش قيمت خريد گندم در سال 94 اشاره نمود و افزود: قيمت خريد تضميني گندم معمولي با احتساب 4 درصد افت مفيد و با 2 درصد افت غير مفيد 1155 تومان و گندم دوروم با احتساب همين افت 1188 تومان تعيين شده است.

وي با بيان اين مطلب که ظرفيت مراکز ذخيره سازي در استان لرستان 563 هزار تن مي باشد گفت: از اين مقدار 205 هزار تن آن مربوط به بخش دولتي و 358 هزار تن آن مربوط به بخش خصوصي است همچنين بخش دولتي و خصوصي شامل انبارهاي مکانيزه سيلوهاي فلزي و سيلوهاي بتني مي باشد که داراي استانداردهاي قابل قبول در زمينه نگهداري گندم هستند.
 
انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.