سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایتی از شکل‌گیری کوه‌های یخی در «نیروی محرکه زمین»

مستند «نیروی محرکه زمین» روایتی از آتشفشان، اتمسفر، یخ، اقیانوس و خاک کمیاب در کره زمین است که توسط مستندساز و زمین شناس انگلیسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما؛ «نیروی محرکه زمین» مستندی با عنوان لاتین Earth: The Power of the Planet محصول سال ۲۰۰۷ کشور انگلستان است.

کارگردانی این مستند چهار قسمتی را لیان استوارت مستندساز و زمین‌شناس انگلیس برعهده دارد و در این مستند در چهار قسمت آتشفشان، اتمسفر، یخ، اقیانوس و خاک کمیاب را بررسی می‌کند.

در قسمت آتشفشان علت وقوع پدیده آتشفشان و آتشفشان‌های خاموشی که بعد از مدتی روشن می‌شوند، بررسی شد. همچنین این مستند در قسمت بعدی به بررسی تغییرات اتمسفر زمین پرداخت و بیان کرد که چگونه در طول این سال‌ها اتمسفر توسط ما انسان ها دست خوش تغییرات شده است.

در قسمت سوم این مستند نیز که امشب پخش می‌شود به بررسی چگونگی تشکیل کوه‌های یخی و به دام افتادن حیوان‌ها درون آن‌ها پرداخته می‌شود.

ضمن اینکه بررسی چگونگی حرکت آب‌ها در اقیانوس و کشتی‌رانی و خطراتی که یک کشتی در طول پیمایش اقیانوس با آن مواجه می‌شود نیز در قسمت بعدی مورد توجه قرار خواهد گرفت. 

همچنین زمین‌های خاکی که برخلاف دید ما بسیار با ارزش هستند در این مستند بررسی خواهد شد.

«نیروی محرکه زمین» ساعت 23 امروز چهارشنبه 14 مرداد از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.



انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.