سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خواب مطلق یا زندگی دوباره

بیهوش شدن برای جراحی‌ها می‌تواند در صورت عدم رعایت نکات ایمنی در اتاق عمل خطر ساز شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عمل جراحی دردناک است و این درد را باید به طریقی از بین برد، بیهوشی با کم کردن درد بسیار در حین جراحی، کمک زیادی به پیشرفت علم پزشکی کرده و موجب شده است تا بتوانیم اعمال جراحی را به راحتی انجام بدهیم. با این حال بیهوشی ممکن است با مشکلاتی برای بیمار همراه باشد.

علائم بعد از بیهوشی 
گلو درد ، حالت تهوع‌، احساس گیجی، لرز، سردرد، خارش ، کمر درد، گیجی و اختلال حافظه، عفونت ریه، اختلال ادراری، درد عضلانی که این علائم هم بعد از بیهوشی و پس از بی‌حسی رخ می‌دهد. 

قاسم قارون متخصص بیهوشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هیچ یک از بیماران نمی توانند مواد بیهوشی را قبول نکنند. 

باید تصور کرد یک خانم مسن با بیماری‌های مختلف در خیابان در سانحه‌ای دچار شکستگی ناحیه پا می‌شود و بیمار به طور حتمی باید جراحی شود. پس هیچ یک از پزشکان بیهوشی نمی‌توانند بگویند که خانمی با این سن نمی‌تواند جراحی شود. 

وی افزود: این هنر و تکنیکی است که یک پزشک بیهوشی می‌تواند استفاده کند یعنی در انتخاب داروهای بیهوشی مهارت‌های خود را نشان دهد که این بیمار را سالم و زنده به همراهانش تحویل دهد.

قاسم قارون افزود: در خارج از کشور بسیاری با مشکلات پزشکی و سنی برای جراحی کیسه‌ صفرا از ناحیه نخاعی بی‌حس شده و به خاطر اینکه بسیار باعث ناراحتی نشود از داروی آرام بخشی استفاده کردیم تا در آرامش جراحی صورت بگیرد. و ما فردی که دچار این نوع بیماری شده بود را سالم و بیدار تحویل بستگان دادیم. 

قبل از بیهوشی داروها را امتحان کنید 
پزشکان باید قبل از هر بی‌هوشی و بی‌حسی دارو را بر روی فرد تست کنند تا متوجه شوند که بیمار حساسیت دارد یا خیر. چون در برخی از افراد ظرفیت دفاعی به دلیل استرس، تغذیه و زیست محیطی پر می‌شود و امکان دارد فرد را به خطر بی اندازد. 

حساسیت و فوت در هنگام بیهوشی سن خاصی ندارد و امکان این نوع حساسیت دارویی در همه افراد و در همه سنین رخ می‌دهد. 

گزارش از زهرا کرمانی 


انتهای پیام / 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.