سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از اجرای طرح جهادی کاهش آلودگی تا افتتاح بوستان

اجرای طرح جهادی کاهش آلودگی در سطح منطقه و افتتاح بوستان در محله‌های فاقد سرانه‌های فضای سبز از اقدامات شهرداری های مناطق است که می توانید بخوانید.

حسین گنابادی، مدیر اداره ساماندهی شهرداری منطقه 7 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان حفظ و بهداشت فردی و اجتماعی در سطح شهر، اظهار کرد: طرح ویژه و ضربتی کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری در خیابان‌های منطقه اجرا می‌شود.

گنابادی افزود: این طرح با هدف افزایش کیفیت خدمت‌رسانی و ارتقای سطح رضایت‌مندی شهروندان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت نکردن بهداشت عمومی، ریختن زباله در کنار انهار و غیره از عوامل اصلی افزایش موش در سطح شهر است، گفت: اگر شهروندان محیط مناسبی را برای رشد آنها فراهم نکنند با توجه به عمر کوتاه موش‌ها می‌توان جلوی ازدیاد آنها را در سطح شهر گرفت.

رئیس اداره ساماندهی تصریح کرد: در راستای کنترل جمعیت و مبارزه با جانوران مضر شهری اکیپ جهادی اداره ساماندهی اقداماتی از قبیل اطلاع‌رسانی و آمادگی قبل از عملیات، شناسایی منافذ آلوده و طعمه‌گذاری منافذ ورودی و خروجی موش، غیرفعال کردن منافذ و انسداد با مصالح مقاوم و لانه‌کوبی منافذ غیرفعال از اقدامات در حال اجراست.

وی در ادامه گفت: همچنین آموزش حضوری و توزیع بروشور و کتابچه آموزشی کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری، نصب بنرها و تابلوها برای اطلاع‌رسانی به شهروندان انجام می‌شود.

افتتاح بوستان در محله‌های فاقد سرانه‌های فضای سبز

یحی رنجبران شهردار ناحیه 7 شهرداری منطقه 20 در گفتگو با خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوانبا اشاره به افزایش سرانه‌های ورزشی در نواحی جنوب تهران  ، اظهار کرد: ناحیه 7 با دارا بودن بیش از 41 هزار نفر جمعیت یکی از نواحی منطقه 20 است که نیاز به افزایش سرانه‌های ورزشی دارد.

وی افزود: به جهت ایجاد ساختارهای فرهنگی و ورزشی در محله‌های محروم، محله غنی‌آباد نیز دارای بوستان ورزش می‌شود.

رنجبران با بیان اینکه محله غنی‌آباد با جهت 3700 نفری، فاقد بوستان و امکانات ورزش بود، ادامه داد: بر همین اساس بوستان با نام شهدای غنی‌آباد تا اواخر شهریور سال جاری در محله افتتاح خواهد شد.

وی مساحت این بوستان 4 هزار متر عنوان کرد و افزود: روش‌سازی این بوستان انجام و ابزارهای بازی کودکان ، وسایل ورزشی بزرگسالان و همچنین مبلمان شهری آن، نصب گردیده است.

رنجبران با بیان اینکه به دلایل دما بالای هوا، در حال حاضر نمی توان در بوستان اقدام به کاشت نهال‌ کرد، ادامه داد: با کاهش دما در چند روز آینده، گونه مناسب با شرایط آب و هوایی منطقه که شامل اقاقیا، کاج رونده، سرو و همچنین گل‌های رز و نسترن می‌شود، کاشته خواهند شد.

وی در پایان هزینه مساحت این بوستان را 5 میلیارد ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.