سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

کمبود آب، گلایه کشاورزان، ممنوعیت کشت

مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان گفت: عدم تامین آب از سوی سازمان آب و برق استان موجب ممنوعیت کشت تابستانه در این شهرستان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از از خوزستان؛ نادر قلی حسین پور اظهار کرد: بیشترین تولید انرژی برق آبی کشور در مسجدسلیمان انجام می‌شود اما عدم همکاری سازمان آب و برق با کشاورزان این شهرستان جهت تامین آب برای کشت تابستانه موجب بروز مشکلات فراوانی در این بخش شده است.

وی افزود: سازمان آب و برق استان بر خلاف وجود منابع آبی فراوان در این شهرستان توجهی به مردم و کشاورزان مسجدسلیمان نمی‌کند و آن‌ها را از حق طبیعی استفاده از آب جهت کشت محروم کرده است.

حسین پور تصریح کرد: پیشنهاداتی جهت احداث بندهای خاکی برای جمع آوری سیلاب‌ها ارائه کرده‌ایم تا بتوان از آب‌های جمع آوری شده جهت آبیاری تکمیلی و کشت تابستانه استفاده کرد اما این مساله نیازمند سرمایه گذاری است.

وی اذعان داشت : در حوزه شهر گلگیر یک واحد دامداری با ظرفیت 1500 گاوشیری و اشتغالزایی برای 150 نفر به صورت مستقیم و 50 نفر به صورت غیر مستقیم وجود دارد که حدود 2 سال است که عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده اما سازمان آب و برق استان، برق این واحد را تامین نکرده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان بیان کرد: این سازمان هیچگونه همکاری با کشاورزان و دامداران شهرستان ندارد و مشکلات فراوانی را برای این بخش‌ها و مردم مسجدسلیمان رقم زده است.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.