سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از تسلط هواداران منصور هادی بر پایگاه هوایی "عند" تا اظهارات رئیس جمهور فراری یمن

شبه نظامیان هوادار منصور هادی مدعی شده اند پایگاه هوایی "عند" را تصرف کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شبه نظامیان هوادار منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن مدعی شده اند پایگاه هوایی "عند،" بزرگترین پایگاه نظامی تحت کنترل نیروهای انصارالله روز گذشته پس از درگیری های شدید به تصرف آنها درآمده است.
سرلشکر فضل حسن، از فرماندهان نیروهای نظامی هوادار رئیس جمهور فراری یمن در گفتگو با رویترز مدعی شد شبه نظامیان هوادار منصور هادی توانستند بر پایگاه هوایی-نظامی عند مسلط شوند.

وی همچنین مدعی شد ده ها نفر از نیروهای انصارالله یا کشته شده و یا اسیر شدند. فضل حسن ادعا کرد پایگاه هوایی عند که 40 کیلومتر مربع مساحت دارد، از نیروهای انصارالله پاکسازی شده است.

فضل حسن همچنین اعلام کرد نیروهایش به مبارزه برای آزادسازی استانهای لحج و ابین ادامه خواهند داد.

این اظهارات در حالی مصرح می شود که "شرف لقمان،" سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد: پایگاه هوایی عند به دست نیروهای هوادار هادی سقوط نکرده و درگیری هایی اطراف آن در جریان است. همچنین شبکه یمنی المسیره، وابسته به جنبش انصارالله اعلام کرد ارتش و کمیته های مردمی موفق شدند حملات به پایگاه هوایی عند را در استان لحج خنثی کنند.

از سوی دیگر، خبرگزاری "د.پ.آ" آلمان گزارش داد عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن مدعی شده است پیروزی ها تا آزادی کامل یمن ادامه خواهد داشت. هادی در مطلبی در صفحه فیسبوک خود نوشت: "پیروزی ها محدود به پایگاه عند نخواهد بود و تا آزادی کامل یمن، با یاری خداوند و کمک دوستان قهرمانان مقاومت و ارتش ملی ادامه خواهد داشت."

همچنین جنگنده های سعودی منطقه "سهمان" در صنعا را 6 بار بمباران کردند. شبکه اسکای نیوز عربی نیز از وقوع درگیری ها در تعز خبر داد. این شبکه اعلام کرد در درگیری هایی که در کوه صبر، مشرف به شهر تعز بوقوع پیوست، 6 نفر از شبه نظامیان هوادار منصور هادی کشته و 17 نفر از نیروهای انصارالله زخمی شدند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.