سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

کشف انواع شربت و قرص متادون از تعدادی عطاری در شهرستان کبود راهنگ

رئیس شبکه بهداشت و درمان کبودراهنگ از کشف انواع شربت و قرص متادون از تعدادی عطاری در شهرستان کبود راهنگ خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از همدان؛حسن بهرامی گفت: در طی بازدید ها و بازرسی های به عمل آمده مقادیر زیادی از انواع شربت و قرص متادون در عطاری های این شهرستان کشف شد.

وی در رابطه با جلوگیری از دخالت واحدهای عطاری در حیطه درمان و عدم فروش دارو و سایر مواد غیر مجاز در این واحدها گفت: هیچ شخصی حق فروش این دارو ها را ندارد و درصورت مشاهده به شدت برخورد می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کبودراهنگ بااشاره به اینکه داروهای داروخانه‌ای و انواع محصولات غذایی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته نیزکشف و ضبط شد افزود: متخلفان برای گذراندن مراحل قانونی به دادگستری شهرستان معرفی شدند. 

بهرامی عوارض متادون را خواب‌آلودگی، منگی، ضعف، ناخوشی، خشكی دهان، اختلال دریچه پروستات و تأخیر در روند ادرار طبیعی، یبوست و یا نوسان تنفسی نام برد .

وی عنوان کرد: از غیرمعمول‌ترین عوارض استفاده از متادون می‌توان از حساسیت آنافیلاكسی (نوعی مسمومیت خونی)، اُفت فشار خون كه باعث ضعف و از حال‌رفتگی می‌شود، سردرگمی، توهم، عدم تعادل در راه رفتن، رعشه، پرش عضلات و ضعف عضلانی نام برد. استفاده از متادون خطر انسداد و از كار افتادگی كلیه‌ها را نیز همراه دارد .

انتهای پیام/ز

برچسب ها: همدان ، کشف ، قرص ، شربت ، متادون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.