سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

آغاز برداشت عسل از2هزار کلونی زنبور در زرند

رئیس اداره امور دام مدیریت جهاد کشاورزی زرندگفت: کار برداشت عسل از 2 هزار کلونی مستقر در دهستانهای دشتخاک ، سربنان ،حتکن و جرجافک شهرستان زرند اغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ جواد حبیبی با اعلام این خبر افزود: تولید متوسط هر کندو 8 کیلوگرم می باشد که در مجموع قریب 16 تن عسل برداشت میشود .

وی شرایط قلیمی مناسب ،وجود انواع گلهای طبیعی و جنگلی  را علت تولیدعسل  کاملا طبیعی و بدون تغذیه مصنوعی دانست که به بازارهای استان کرمان و استانهای همجوار عرضه میشود.

حبیبی تصریح کرد:قرار گرفتن کندوهای عسل در حاشیه کوه و مزارع متنوع عسل این منطقه از کیفیت خوبی برخوردار است و با توجه به بارندگیهای خوب امسال برداشت عسل در این منطقه افزایش چشمگیری داشته است ودر صورت حمایت مسئولین میتوان ظرفیت تولید را به دو برابر افزایش داد.

وی تاکید کرد:شرایط اقلیمی و پوشش گیاهی مساعد به ویژه در مناطقی همچون در سربنان ،دشتخاک،حتکن،جرجافک زمینه مناسبی برای توسعه صنعت زنبورداری در شهرستان زرند را فراهم کرده است.

رئیس اداره امور دام مدیریت جهاد کشاورزی زرند با بیان اینکه عسل به عنوان یک غذای کامل در تمام دوران زندگی برای بدن مفید است، خاطرنشان کرد: عسل از قرنها پیش به عنوان عالیترین و مقوی ترین غذاها شناخته شده و به واسطه ویژگی‌های شفابخش خود به عنوان دارو در درمان اکثر بیماری‌ها کاربرد داشته است.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: عسل ، کلونی ، زرند ، طبیعی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.