سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور اصحاب رسانه/

هشتاد و دومین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه برگزار می‌شود

هشتاد و دومین نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه دوشنبه این هفته برگزار می‌شود.

 به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، هشتاد و دومین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین "محسنی اژه‌ای" روز دوشنبه 12 مرداد ماه در محل دفتر سخنگوی قوه قضاییه برگزار می‌شود. 

این نشست، ساعت 14:30 با حضور نمایندگان قضایی رسانه‌ها برگزار خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سخنگوی دستگاه قضا در نشست قبلی خود که روز 22 تیرماه برگزار شد، گفته بود: 5 نفر از کسانی که در فتنه 88 چه در داخل و چه در خارج از کشور فعالیت داشتند، محکوم شدند و حکم‌شان در دادگاه بدوی می‌باشد که قابل اعتراض است.

وی ادامه داد: برخی از افراد نیز ممنوع الخروج شدند و افرادی هم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند که برخی از آن‌ها خارج از کشور هستند که به آن‌ها ابلاغ قانونی می‌شوند که بیایند اما اگر نیامدند، به صورت غیابی برای‌شان حکم صادر می‌شود که احتمالاً محکوم به حبس هستند.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به مجرمین فضای مجازی گفت: افرادی که در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی می‌کردند توسط فتا شناسایی و بازداشت شدند.

محسنی‌اژه‌ای افزود: کسانی که تصورشان این است که در فضای مجازی قابل پیگیری نیستند، اشتباه می‌کنند و به آن‌ها هشدار می‌دهیم که فکر نکنند می‌توانند در فضای مجازی فعالیت خودشان را ادامه دهند. سخنگوی دستگاه قضا در بخش دیگری از اظهاراتش و در پاسخ به این سوال که تعدادی از نمایندگان به پرونده میلیاردر نفتی معترضند و آیا تاکنون درخواستی برای شما ارسال نشده است، بیان داشت: بنده تا کنون نشینده‌ام که نماینده ای اعلام کند که این میلیادر نفتی در زندان نیست، از روز بازداشت وی تا کنون اقدامات سنگینی انجام شده و شاهد آن پرونده سنگینی برای این میلیاردر نفتی به دادگاه ارسال شده است.

وی ادامه داد: دادگاه نیز در این مسئله که چه مدت زمانی باید این پرونده سنگین را حل کند مانده است.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: این متهم در مرحله دادسرا همکاری‌های لازم را صورت نداد و در مورد مکان سرمایه‌گذاری این پولها نیز صحبتی‌ نکرد بر همین اساس، قوه قضاییه اقداماتی در داخل و خارج کشور برای ردیابی پولها انجام داد و اکنون نیز وکلای این پرونده باید روزی هفت ساعت مانند یک کارمند معمولی وقت بگذارند تا پرونده را مطالعه کنند.

محسنی اژه ای تصریح کرد: هر کسی از نمایندگان مجلس هم طبق قانون درخواستی دارد به آن رسیدگی می شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به این سوال که در روزهای اخیر جزییاتی توسط برخی مسئولان در مورد پرونده بقایی مطرح شده که ابعاد آن نامشخص است، آیا شما این اظهارات را قبول دارید، اضافه کرد: اگر شخصی محتوایات پرونده را طرح کرده غیرقابل قبول و بعید است که از مضمون پرونده بقایی موضوعی گفته شده باشد.

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه افزود: شاید این مسئول از لحاظ تخلفات اداری در مورد این پرونده صحبت کرده باشد اما از لحاط مضمون بازجویی‌ها و پرونده وی نقل شده باشد.

محسنی اژه‌ای اظهار داشت: قبول ندارم و امکان آن هم نیست تا در مورد این پرونده در زمان نهایی و یا نیمه نهایی صحبت کرد زیرا با کشف اطلاعات جدید امکان تغییر اطلاعات اولیه وجود دارد حتی من هم از تمام جزییات پرونده بقایی آگاه نیستم.

برای مشاهده مشروح اظهارات محسنی اژه ای در نشست خبری قبلی اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اژه ای ، نشست ، خبری ، هشتاد دو ، رسانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.