سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان؛

الکترونیکی شدن پروانه کمرگی برای محصولات در خرمشهر

طرح الکترونیکی شدن صدور پروانه های الکترونیکی در این اداره کل، پیرو دستور، پیگیری و حمایت رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و در راستای تحقق دولت الکترونیک اجرایی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خوزستان : مدیر کل کمرگ خرمشهر بیان داشت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، الکترونیکی شدن رویه های گمرکی تحقق گمرک الکترونیک، صدور پروانه گمرکی در گمرک خرمشهر الکترونیکی شد.

عارف باوی تصریح کرد: در طرح مذکور صدور پروانه یا برگ سبز کاغذی در سالن واردات گمرک متوقف شده و به جای آن برای صاحب کالا برگه ای با عنوان پروانه الکترونیکی یا رسید کالا یا دستور ترخیص صادر شده و پس از صدور پروانه الکترونیکی کد رهگیری برای صاحب کالا ارسال می گردد.

وی اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح در انجام تشریفات گمرکی در رویه واردات قطعی تحول ایجاد شده و تمامی این عملیات به صورت الکترونیکی می شود و امکان استعلام و رسیدگی الکترونیکی اطلاعات پروانه های ترخیص گمرکی و تایید اصالت آن به صورت لحظه ای و برخط در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی کارشناسان امور گمرکی و نیز مراجع ذیصلاح انجام می شود.

باوی افزود: این اقدام هم راستا با سیاست های سازمان جهانی گمرک در خصوص ساده سازی فرآیندهای گمرکی در رویه ها و حذف تشریفات زائد و با به کارگیری فناوری های نوین اطلاعاتی و سامانه های هوشمند الکترونیکی و در راستای الکترونیکی شدن رویه های گمرکی صورت می گیرد.

مدیر کل گمرک خرمشهر بیان داشت: با حذف کاغذ از سالن ارزیابی گمرک تا درب خروج در جریان تشریفات گمرکی رویه واردات کالا، تمامی مراحل بررسی اسناد، الکترونیکی شده و ارزیابان و کارشناسان برای ارائه نظر کارشناسی خود و تایید اوراق و اسناد گمرکی، از امضای الکترونیکی استفاده می کنند.

گفتنی است اجرای کامل این طرح امکان جعل اسناد را به حداقل می رساند.




انتهای پیام/ ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.