سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

یک هزار و 810 روستا مجهز به تاسیسات آب‌رسانی است

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی گفت: اظهار کرد: 2 هزار و 839 روستای دارای سکنه در استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 810 روستا مجهز به تاسیسات آب‌رسانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استانها باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، کاظم محمدی‌اقدم  تصریح کرد: این میزان حدود 81.6 درصد از جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر 93 هزار و 359 نفر در روستاهای استان از خدمات زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب بهره می‌برند، افزود: این شرکت قصد زیرپوشش قرار دادن سایر روستاییان برای خدمات این شرکت در آینده نزدیک را دارد و امیدواریم در پایان امسال تعداد بیشتری از روستاییان تحت خدمات این شرکت قرار گیرند.

وی  با بیان اینکه قیمت تمام شده جهت تولید هر متر مکعب آب حدود 5 هزار و 22 ریال است، خاطرنشان کرد: از این تعداد مبلغ یک هزار و 185 ریال که حدود 24 درصد را مشترکین پرداخت کرده و بقیه از کمک به ضرر و زیان و انباشت به ضرر و زیان این شرکت تامین می‌شود.

محمدی‌اقدم با اشاره به اینکه تقریبا 15 درصد روستاهای استان آذربایجان‌غربی دچار کمبود آب شرب هستند. با اشاره به راهکارهایی که در مورد کمبود آب شرب پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: چهار راهکار حفاری چاه عمیق، بهسازی چشمه، لایروبی قنات، اصلاح و بازسازی خط انتقال و شبکه‌های توزیع، نصب و راه‌اندازی اتوماسیون (تله متری) و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز و استانداردسازی انشعابات از جمله راهکارهای اساسی این شرکت در اصلاح الگوی مصرف است.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.