سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه محصولات غذاییِ تحریمی را معدوم می‌کند

محصولات غذایی غربی که در روسیه به سبب بحران اوکراین تحت تحریم قرار دارند از این پس معدوم می شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس مفاد فرمانی که کرملین چهارشنبه منتشر کرد،‌ محصولات غذایی غربی که در روسیه به سبب بحران اوکراین تحت تحریم قرار دارند و مقامات آنها را توقیف می کنند از این پس معدوم می شود و دیگر به کشورهای مبدا بازگردانده نخواهد شد.

از یک سال پیش،‌ روسیه واردات اغلب محصولات غذایی کشورهایی را که این کشور را به سبب ایفای نقش احتمالی در در بحران اوکراین تحریم کرده اند ،‌ممنوع کرده که این مسئله به بخش کشاورزی اروپا به شدت آسیب رسانده است .

این فرمان ولادیمیر پوتین که کرملین منتشر کرد تصریح می کند از ششم اوت (15 مرداد)‌ ،‌این محصولات معدوم خواهند شد مگر اینکه برای مصرف شخصی باشد و یا به یک کشور دیگر انتقال یابد .

با وجود تحریم،‌ کامیون هایی به طور مرتب در مرز روسیه با مقادیر زیادی گوشت ، پنیر، میوه و سبزی توقیف می شود .

به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو ،تاکنون ،‌ماموران گمرک این محصولات را در مرز توقیف می کردند و سپس آنها را به کشور مبدا باز می گرداندند.

این فرمان درعین حال نابودی این کالاها را به کالاهای کشف شده در مرز محدود نمی سازد.

شیوه ای که این کالاها نابود می شوند نیز مشخص نشده است .

روزنامه کومرسانت چهارشنبه نوشت کوره های خاصی هم اکنون در مرزها برای سوزاندن کالاهای خطرناک قاچاق توقیف شده وجود دارد اما مطابقت دادن این کوره ها با مقادیر زیاد بسیار هزینه بر خواهد بود.

یک منبع آگاه در گفتگو با این روزنامه گفت دو یا سه مورد از معدوم کردن این کالاها در عین حال برای منصرف کردن افراد به تلاش برای نقض تحریم ،‌کفایت می کند.

انتهای پیام/                   

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.