سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساختمان جدید اپل با طرح سفینه فضایی + تصاویر

شرکت اپل با ساخت Apple Campus2 گامی متفاوت در طراحی و ساخت و ساز ایالات متحده برداشت.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،اپل قصد دارد ساختمان جدیدی تحت عنوان apple campus2 احداث کند.این پروژه که بالغ بر 5 میلیارد دلار هزینه برداشته است تا پایان سال 2016 آماده بهره برداری خواهد بود.




طراحی این شرکت که شبیه سفینه فضایی است توسط شرکت شرکای فاسترو انجام شده و به منظور افزایش گنجایش تعداد کارمندان و بالا بردن ظرفیت این شرکت در نظر گرفته شده است.گفته می شود طراحی جدید این شرکت با اصول طراحی و ساخت وساز در ایالت متحده متفاوت بوده و می تواند اصول جدیدی در امر ساخت و ساز پایه گذاری کند.

سازندگان این عظیم الجثه اعتقاد دارند که ساخت Apple Campus2 به زیبایی و ظرافت گوشی های اپل خواهد بود و با همان مهندسی حرفه ای طراحی خواهد شد.مساحت این ساختمان برابر 2.8 میلیون فوت مربع و دارای 176 هکتار سایت است و برای بیش از 13000 کارمند ظرفیت دارد.

گفتنی است؛پارکینگ زیر زمینی و تجهیزات تحقیقاتی آن به 300 هزار فوت مربع می رسد.






این عمارت در چهار طبقه ساخته شده که دیوار های شیشه ای آن منظر کامل و زیبایی از کل ساختمان به کارمندان می دهد.از دیگر تاسیسات و ساختمان‌های این عمارت می‌توان به مرکز ورزش و بدن‌سازی، نیروگاه برق، مرکز ویژه تحقیق و توسعه به مساحت 28 هزار مترمربع و یک تالار کنفرانس با ظرفیت 1,000 صندلی اشاره نمود. 

سقف ساختمان اصلی Campus2 و همچنین پارکینگ‌های مذکور پوشیده از پنل‌های خورشیدی‌اند تا به کمک یک نیروگاه برق گازی، تامین کننده تمامی نیروی الکتریسیته مورد نیاز برای این پردیس باشند.






انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
محسن اسماعیل نژاد
۰۹:۵۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
بی نظیره...