سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توانبخشی گامی موثر در بهبود عملکرد مبتلایان به سوختگی

درمان‌های توانبخشی که در بسیاری از بیماری‌ها به‌ عنوان درمان ثانویه و مکمل بکار گرفته می‌شود در دهه اخیر به نحو موثری در بهبود عملکرد مبتلایان به سوختگی نقش آفرینی می‌کند.

هومن قربانی عضو مرکز آموزشی و درمانی شهید مطهری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: توانبخشی به عنوان سطح سوم به عنوان درمان‌های مکمل بکار گرفته می‌شود و با توانبخشی می‌توان گام‌های موثری در بازگشت به جامعه و رفع محدودیت‌ها برداشت.

کارشناس کاردرمانی مرکز آموزشی و درمانی شهید مطهری در ادامه افزود: پیشرفت‌های پزشکی در درمان‌های سوختگی موجب افزایش میزان شانس زنده‌ ماندن در افراد با سوختگی شدید شده است که این امر موجبات نیاز به سرویس‌ها و خدمات توانبخشی را فراهم نموده است.

قربانی گفت: اگرچه بازگشت به عملکرد اجتماعی قبل از سوختگی از اهداف توانبخشی در سوختگی می‌باشد اما متاسفانه تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نشده است.

وی در ادامه افزود: نگاه بهزیستی و خدمات آن بازگشت افراد به عملکرد عادی پس از بیماری در جامعه است و در این راستا در مرکز شهید مطهری تمام کارشناسان حوزه توانبخشی برای رسیدن به این مهم در تلاش‌اند.

قربانی با تاکید بر نقش توانبخشی در درمان‌های ثانویه خاطرنشان کرد: مشخص شد که ادامه مشارکت در حوزه کاری، انجام مستقل کارهای مراقبت از خود همراه با مقداری اختلال در امور مدیریت منزل، کار و اوقات فراغت و اختلال اساسی در تمام حوزه‌های کاری و انجام درمان‌های توانبخشی می‌تواند بیماران را در موارد مذکور کمک کند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.