به گزارش خبرنگار
حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از توجه ویژه به مقوله تربیت بدنی و ورزش همگانی خبر داد و تصریح کرد: در راستای تحقق سیاستهای سند تحول برنامههای ویژهای را مبتنی بر رویکردهای اسناد بالادستی طراحی کردیم و در دست اجرا قرار دارد.
وی همچنین از برنامههایی با محوریت قهرمان پروری به کمک توجه به درس تربیت بدنی خبر داد.
وی در ادامه افزود: چنانچه درس تربیت بدنی با حمایت خوبی همراه باشد زیر ساختی است که تعالی ورزش کشور را به ارمغان میآورد به همین جهت در برنامهها در حال حاضر مسیر تکاملی و نقشه راهی برای معلمان تربیت بدنی تعبیه شده است.
حمیدی خاطر نشان کرد: هماکنون 63 هزار نیروی تربیت بدنی با مدرک تحصیلی کارشناسی، ارشد، دکترا، در امر آموزش مشغول به کار هستند.
معاون تربیت بدنی و سلامت بیان کرد: از نظر اماکن ورزش با کمبودهایی مواجه هستیم اما این مسئله به اندازهای نیست که خودکفایی را از دست بدهیم.
حمیدی از برنامههای بسیار متنوع در راستای ارتقای سطح ورزشی دانشآموزی خبر داد و این برنامه را شرح داد.
افزایش ساعت درسی تربیت بدنی در مدارس
معاون تربیت بدنی در این خصوص اظهار داشت: در برنامههای سند تحول بنیادین برنامهها به گونهای طراحی شده است که برای پایه درسی قبل از پیش دانشگاهی، ساعت درسی تربیت بدنی از یک ساعت به دو ساعت ارتقا مییابد و ساعت حذف شده این درس در مقطع پیش دانشگاهی احیا میشود.
برنامههای در دست اجرا
حمیدی از انجام برنامههای جدید دیگری خبر داد که میتوان به طرح المپیاد درون مدرسه اشاره داشت این برنامه ضریب نفوذ بسیار خوبی در مدارس داشته است و به زبان مشترک تمام مدارس در برنامههای فوق برنامه مبدل گشته است و جمعیت نزدیک به سه میلیون و 500 هزار نفر دانشآموز از انواع مدارس را پوشش میدهد. با توجه به آمار در سال گذشته 250 هزار داوطلب در المپیادها شرکت کرده اند.
گفتنی است در این برنامهها مشارکت والدین هم به مشکل مالی و یا خدماتی قابل توجه بوده است. حیات پویا برنامهی دیگری است که در سال گذشته به طور آزمایشی برگزار شد و امسال در تمامی مدارس اجرایی میشود. در واقع این برنامه فرصت تحرک را در ساعات مختلف امکان پذیر میکند. برنامه رقابتی مادر-دختر و پدر – پسر هم طرحی است به همت تربیت بدنی برای کمک کردن فاصله نسلی فرزندان و والدین تعبیه شده است.
وی در پایان به این موضوع اشاره کرد که تعالی فرآیندهای ورزشی به شکل هرمی است که قاعده آن درس تربیت بدنی را شامل میشود مرحله بعد المپیاد درون مدرسهای میباشد و در راس آن کانونهای مدرسهای قرار دارند.
انتهای پیام/