سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

برداشت 50 هزار تن گندم و جو در امسال

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر از برداشت بیش از 50 هزار تن گندم و جو طی سالجاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمد اسدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: باعنایت خداوند و با توجه به بارش مناسب 107 میلی متر با پراكنش مناسب در سال جاری تولید محصولات محصولات كشاورزی از جمله محصولات زراعی شهرستان اهر در حد مطلوب و چشمگیری خواهد بود.

وی گفت: امسال با ركورد گیری از مزارع شاخص شهرستان اهر میزان تولید گندم این شهرستان 4 هزار و 119 کیلوگرم در هكتار بوده است.

مهندس اسدی خاطرنشان کرد: كل اراضی زراعی این شهرستان 104هزار هكتار می باشد که از کل این اراضی 37 هزار و 600 هکتار به زراعت گندم و جو اختصاص یافته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر افزود: امسال پیش بینی می شد تولید محصول گندم و جو این شهرستان به 70 هزار تن برسد متاسفانه وزش بادهای گرم آخر فصل زراعی تاثیر چشمگیری در كاهش عملكرد محصولات زراعی داشته است با این وضع تولید محصول گندم امسال30  هزار تن و جو نیز20 هزار تن اعلام می شود.

وی گفت: پیش بینی می شود از این مقدار نزدیک به 20 هزار تن گندم و 15 هزار تن جو مازاد بر مصرف از كشاورزان خریداری گردد.

اسدی ضمن تاکید بر هماهنگی كشاورزان با كارشناسان مدیریت جهاد كشاورزی اعلام نمود: هماهنگی های لازم جهت خرید تضمینی محصول جو انجام یافته و كشاورزان عزیز می توانند با مراجعه به مراكز جهاد كشاورزی و مدیریت جهاد كشاورزی و با دریافت حواله نسبت به تحویل محصول خود اقدام نمایند و از این خدمات بهره مند گردند. 
انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.