سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

از پوشیدن لباسهای تنگ و پلاستیکی بپرهیزید

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی به منظور پیشگیری از عرق سوز شدن در تابستان توصیه کرد: افراد به خصوص کودکان در تابستان در محیط های خنک مثل منزل بمانند و از مسافرت های غیر ضروری و نیز از پوشیدن لباسهای تنگ و پلاستیکی بپرهیزید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ دکتر محمدابراهیم زاده متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد اظهارکرد: بیماری عرق سوز یک بیماری است که در فصول گرم سال و مناطق دارای آب و هوای گرم شیوع زیادی دارد.

وی افزود: علت اصلی بروز این بیماری بسته شدن منافذ عرق و ایجاد التهاب به دنبال آن می باشد.

دکتر ابراهیم زاده اردکانی خاطرنشان کرد: ضایعات به صورت دانه های آب دار زیرپرستی و در موراد شدیدتر به صورت دانه های قرمز رنگ همراه با سوزش و گاها درد می باشد، همچنین در موراد بسیار شدید با ایجاد ضایعات چرکی خود را نشان می دهد.

این متخصص پوست ادامه داد: بیماری عرق سوز بیشتر در نواحی چین دار پوست همچون زیربغل، کشاله ران و پشت مشاهده می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد با بیان این که در همه سنین احتمال عرق سوز شدن وجود دارد، تصریح کرد: توصیه می شود افراد به خصوص کودکان در تابستان در محیط های خنک مثل منزل بمانند و از مسافرت های غیر ضروری بپرهیزنند.

این متخصص پوست توصیه کرد: همچنین افراد از لباسهای تنگ و پلاستیکی استفاده نکنند و بعد از مراجعت به منزل دوش آب نسبتا خنک بگیرند.

وی توصیه کرد: در صورت التهاب شدید از داروهای ضدالتهاب مثل پماد کالامین استفاده شود و یا در صورت ایجاد ضایعات چرکی حتما به پزشک متخصص پوست مراجعه شود

انتهای پیام/ح
برچسب ها: عرق ، لباس ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.