سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارسخت شورای فنی برای انتخاب ملی پوشان جهانی/اوج ابهامات در اوزان 59، 66 و 130 کیلو گرم رشته فرنگی

با پایان یافتن مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام پیت لاسینسکی لهستان ابهامات برای انتخاب ملی پوشان جهانی در برخی اوزان همچنان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،با پایان یافتن تورنمنت لهستان جایی که قرار بود براساس گزارشی که کادر فنی از عملکرد کشتی گیران اعزامی به شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی ارائه می کرد تا در نهایت در اوزانی که ابهام وجود داشت گره های کور باز شود اما به دلیل کشتی های ضعیف برخی نفرات اعزامی بعید می رسد تصمیم گیرندگان فنی در فدراسیون کشتی بتوانند از دل این رقابت ها به جمع بندی مطلوبی برسند.

وزن 59 کیلو گرم(حمید سوریان-محسن حاجی پور)

پس از مصدومیت عبدالمحمد پاپی و عدم حضورش به جام پیت لاسینسکی حمید سوریان دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک و محسن حاجی پور نمایندگان کشورمان در این اوزان خیلی راحت از دور رقابت ها کنار رفتند تا وضیعت مبهم در این وزن همچنان باقی بماند و این اتفاق در حالی رخ داد که شورای فنی پس از عدم حضور سوریان در مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی با درخواست نابغه کشتی فرنگی مبنی بر فرصت دوباره برای به وی موافقت کردند و به همین منظور سوریان هم،تیم اعزامی در تورنمنت لهستان را همراهی کرد تا شاید با موفقیت در این میدان عوامل فنی فدراسیون را مجاب کند که دوبنده تیم ملی در رقابت های جهانی را به او تقدیم کنند اما حمید سوریان در این رقابت ها پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ابراهیم لابازانوف قهرمان روسیه در سال 2015 با نتیجه 4 بر 4 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل آندره برگ نروژی، سوریان از دور رقابت ها کنار رفت.

در همین وزن محسن حاجی پور نیز که در رقابت های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی به مقام قهرمانی رسیده بود برای آنکه بتواند شایستگی هایش ثابت کند پای به میدان مسابقه گذاشت او پس از استراحت در دور نخست در دور دوم البیک تاژیف از بلاروس را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد اما در دور بعد با نتیجه 7 بر 10 مقابل هامت رستم از ترکیه مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل آنگلوف بلغاری، حاجی پور هم وداعی تلخ با رقابت ها داشت تا کار شورای فنی برای انتخاب ملی پوش این وزن سخت تر از قبل شود.

وزن 66 کیلو گرم(امید نوروزی-محمد علی گرایی)

به دنبال ماجرای امید نوروزی و حواشی که او در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی به وجود آورد با تصمیم کمیته انضباطی قهرمان المپیک شانس حضور در مسابقات جهانی را از دست تا دو کشتی گیر جوان یعنی مهدی زیدوند و محمد علی گرایی مدعیان اصلی وزن 66 کیلو گرم لقب بگیرند به همین دلیل نیز شورای فنی برای آنکه متوجه شود این دو کشتی گیر در میادین بزرگ و در مقابل فرنگی کاران نامدار جهان چند مرده حلاجند آنها را راهی تورنمنت لهستان کردند که با توجه به عملکرد غیر قابل دفاع این دو فرنگی کار در این تورنمنت بعید می رسد بتوان از هم اکنون یکی از آنها را مسافر       لاس و گاس دانست و باید دید عوامل فنی در نهایت چه تصمیمی را اتخاذ خواهند کرد؛آیا ممکن است بار دیگر به امید نوروزی فرصت بازگشت داده شود یا این که از میان گزینه های موجود و بر اساس یک فرآیند جدید نفر اعزامی به مسابقات جهانی انتخاب و معرفی خواهد شد؟!...

در وزن 66 کیلوگرم و در مسابقات پیت لاسینسکی مهدی زیدوند در دیدار نخست با نتیجه 8 بر صفر مقابل ادرگاراس ونکایتیس از لیتوانی به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر  دیوید کارسنسکی از لهستان را مغلوب کرد اما در مرحله یک چهارم نهایی در مصاف با فرانک استابلر دارنده مدال برنز جهان و مقام پنجم المپیک از آلمان با نتیجه 12 بر 2 شکست خورد و با توجه به حضور استابلر در دیدار فینال راهی گروه شانس مجدد شد.زیدوند در این مرحله مقابل ژانگ گان از چین با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسید., اما برای کسب مدال برنز مقابل ماتیوز برناتک از لهستان با نتیجه یک بر 6 مغلوب شد و به مقام پنجم رسید.

در همین وزن محمدعلی گرایی در دور اول در حالی که با نتیجه 6 برصفر از حریف خود میخایل سیمیانوف از بلاروس پیش بود با ضربه فنی وی را شکست داد. گرایی در دور دوم در یک کشتی نزدیک با نتیجه 4 بر 5 مقابل تاکشی ایزومی از ژاپن شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل آدام کوراک روس، وی از دور رقابت ها کنار رفت.

 

وزن 98 کیلو گرم (قاسم رضایی-مهدی علیاری)

به طور حتم تنها وزنی که شورای فنی با قاطعیت می تواند در خصوص آن تصمیم گیری کند همین وزن 98 کیلو گرم است چرا که قاسم رضایی قهرمان المپیک و دارنده دو مدال برنز جهان که خیلی ها او را تمام شده می دانستند و اعتقاد داشتند باید از این پس بیشتر روی مهدی علیاری حساب باز کرد چنان مقتدرانه در تورنمنت لهستان به مقام نخست رسید تا بار دیگر همه نگاه ها را به خود معطوف کند و در مقابل مهدی علیاری که در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی به دلیل مصدومیت در دیدار نهایی حاضر نشد قبل از اعزام به جام پیت لاسینسکی در بیشتر مصاحبه های خود اعلام کرده بود برای تصاحب دوبنده تیم ملی راهی لهستان می شود اما در عمل و روی تشک مسابقه توفیق چندانی را به دست نیاورد تا خیلی راحت بتوان گفت بلیط لاس و گاس از هم اکنون در دست رضایی است.

قاسم رضایی در تورنمنت لهستان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 3 بر صفر پاتریک کاوی از آمریکا را شکست داد. رضایی در دور سوم با نتیجه 10 بر صفر میکولا کریسوف از اوکراین را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 3 بر صفر موسی اولویف از روسیه را شکست داد. رضایی در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 6 بر صفر آردو آروسار از استونی را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.، در دیدار نهایی  پیتر اوهلر از آلمان مقابل رضایی حاضر نشد تا نماینده کشورمان صاحب مدال طلا شود.

در همین وزن مهدی علیاری پس از استراحت در دور اول در مسابقه دوم با نتیجه 8 بر صفر بالاز کیس قهرمان جهان از مجارستان را مغلوب کرد.، اما در دور بعد با نتیجه 6 بر 2 مقابل پیتر اوهلر از آلمان شکست خورد و با توجه به حضور اوهلر در دیدار فینال وی در گروه بازنده ها ابتدا با نتیجه 9 بر 6جوزف راو از آمریکا را شکست داد.، اما در دیدار بعد با نتیجه 12 بر 2 مقابل فیلیکس بالدوف از نروژ شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

وزن 130 کیلو گرم(مهدی نوری-شهاب قوره جیلی)

پس از آنکه بشیر باباجانزاده دارنده مدال برنز جهان به دلیل مشکلات شخصی از حضور در تورنمنت لهستان انصراف داد مهدی نوری و شهاب قوره جیلی تنها گزینه هایی بودند که عوامل فنی را مجبور کردند تا با آنها اعتماد کنند اما عملکرد بسیار ضعیت این دو کشتی در رقابت های پیت لاسینسکی مشکل انتخاب ملی پوش سنگین وزن را بیش از پیش سخت تر کرد تا منتظر تصمیمات جدید از سوی شورای فنی باشیم حتی شاید استفاده از مهدی علیاری در یک وزن بالاتر نیز یکی از گزینه های روی میز باشد و یا یک رقابت درون اردویی،اما چیزی که مسلم است شرایط وزن 130 کیلوگرم از سایر اوزان متفاوت تر است.

مهدی نوری در دیدار نخست خود در میدان لهستان با نتیجه یک بر صفر از سد مانتاس کنیستاتاس از لیتوانی گذشت وی در دور بعد با نتیجه 4 بر صفر و ضربه فنی نتیجه را به لیوبومیر دیمیتریوف دارنده مدال نقره اروپا و مقام پنجم جهان از بلغارستان واگذار کرد و حذف شد. در همین وزن شهاب قوره جیلی مقابل عبدالطیف احمد از مصر با نتیجه 13 بر 2 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل بالینت لام مجارستانی، قوره جیلی از دور رقابت ها کنار رفت.

در هر صورت علاقه مندان به کشتی باید تا دو هفته قبل از آغاز مسابقات جهانی 2015 لاس و گاس منتظر بمانند تا لیست نهایی ملی پوشان اعزامی به این رقابت ها به صورت رسمی از سوی فدراسیون کشتی منتشر شود و در این مدت فقط باید دلخوش به گمانه زنی ها بود چرا که عوامل فدراسیون برخی اوقات چنان تصمیمات غیر قابل پیش بینی و عجیبی می گیرند که تعجب همگان را برانگیخنه می کند؟!...

گزارش از حسین رحمانی

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.