سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منصوری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران:

ضعف داخلی کشورهای اروپایی و تمایل به بهره‌گیری از بازارهای ایران

سفیر سایق ایران در چین گفت: ضعف داخلی کشورهای اروپایی می‌تواند در افزایش تمایل رابطه با ایران و بهره‌گیری از بازار نسبتا وسیع ما تاثیرگذار باشد.

"جواد منصوری" در گفت وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه رابطه ایران با کشورهای غربی تحت تاثیر مواضع ایران در قبال اسرائیل و تکیه بر اسلام‌خواهی و استقلال ملی است، گفت: ضعف داخلی کشورهای اروپایی می‌تواند در افزایش تمایل رابطه با ایران و بهره‌گیری از بازار نسبتا وسیع ما تاثیرگذار باشد.

سفیر سابق ایران در چین افزود:  همچنین توقف جریان‌های تروریستی منطقه می‌تواند تفکر براندازی حکومت اسلامی ایران را در این کشورها ضعیف کند.

منصوری تصریح کرد: پیشرفت اقتصادی کشور باید متکی به امکانات و استعدادهای درونی خود باشد، زیرا در صورت وابستگی به کشورهای خارجی و اقتصاد وابسته به دلارهای نفتی فشار در روابط دوجانبه و چندجانبه را شاهد خواهیم بود.

وی در پایان در مورد دیدگاه بازاری به اقتصاد ایران از سوی کشورهای اروپایی گفت : دولت باید زمینه خودکفایی را به وسیله انتقال دانش و سرمایه‌گذاری مشترک فراهم نماید، این مسئله که کشور ما برای قدرت‌های سرمایه‌داری یک بازار مناسب به حساب بیاید؛ ضعف بسیار بزرگی برای اقتصاد کشورمان است.

انتهای پیام /

برچسب ها: منصوری ، رابطه ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.