سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات استفاده از فناوری‌ نو در پرورش ماهی/ راندمان پایین تولید نسبت به چین

مدیرعامل آبزیان کشور بیان کرد: بخش آبزی‌پروری کمترین بهره را مکانیزاسیون کشاورزی برده به گونه‌ای که استفاده از فناوری و دانش نو این بخش را با مشکلاتی مواجه کرده است.

ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه آبزیان کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص پرورش ماهی کپور در مقایسه با چین اظهار داشت: افزایش بهره‌وری و راندمان تولید در مقایسه با چین بسیار پایین است از طرفی برداشت 35 تنی چین در مقایسه با پنج الی 6 تن برداشت کشور است حال باید مشکلات ساختاری پرورش ماهی را برطرف کنیم.

وی افزود: بخش آبزی‌پروری کمترین بهره را از مکانیزاسیون کشاورزی برده به گونه‌ای که استفاده از فناوری و دانش نو همواره یکی از چالش‌های این بخش است که قطعا با برطرف کردن آن می‌توانیم به راندمان تولید چین و کشورهای دیگر دست یابیم.

قاسمی در خصوص میزان تولید آبزی‌پروری در کشور بیان کرد: مجموع تولید آبزی‌پروری بین 300 الی 320 هزار تن است که به روایت شیلات 400 هزار تن، اما با توجه به منطقه خشک و نیمه خشک کشور و دانش امروز می‌توانیم برداشت سالیانه 3 میلیون تنی را داشته باشیم که عدم سرمایه‌گذاری دولت منجر به توان 10 درصدی تولید کشور شده است.

مدیرعامل آبزیان در خصوص میزان میگوی پرورشی در سال خاطرنشان کرد: مجموع تولید میگوی پرورشی 16 هزار تن و به روایت شیلات 21 هزار تن است در حالی که توان سالیانه تولید میگو در کشور 300 هزار تن است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.