سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

رفع مشکل کمبود داروی بیماران هموفیلی در استان خوزستان

در حال حاضر بيش از 400 بيمار مبتلا به هموفيلي زیر پوشش كانون هستند، اما افراد مبتلا به اين بيماري در استان بيش از اين تعداد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خوزستان ؛ دکتر حسین برزگر در حاشیه جلسه ای که با نمایندگان بیماران هموفیلی خوزستان در معاونت غذا و داروی دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه بیان و طرح مشکلات بیماران هموفیلی استان است که خوشبختانه با ارائه راهکارهای مناسب همچون افزایش سهمیه دارو، توزیع فرم مخصوص مشکلات و عارضه های دارویی، تمام تلاش خود را برای رفع این مشکلات و احیانا حساسیت و عوارض ناشی از استفاده از داروها که در بیماران ایجاد می شود، انجام می دهیم.

اشرف فرامرزیان پور نیز در این جلسه ضمن قدردانی از معاونت غذا و دارو دانشگاه در پیگیری و رفع مشکلات این بیماران گفت: در این هفته (اول تا هفتم مرداد ماه) برای شناخت بیشتر این بیماری و سایر اختلالات خونی ارثی در سراسر کشور مراسم گوناگونی به منظور حمایت از این بیماران انجام می شود و حقیقتا معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به نحو شایسته ای برای رفع مشکل بیماران هموفیلی خوزستان تلاش کرده است.

مدیر کانون بیماران هموفیلی خوزستان در ادامه اظهار کرد: در بیماری ارثی هموفیلی، خون نمی تواند به طور طبیعی لخته شود و تقریبا در هر 5 هزار نوزاد مذکر متولد شده یک مورد بیماری دیده می شود هموفیلی نوعی بیماری خونریزی دهنده ارثی است که به دلیل کمبود یا فقدان فاکتورهای انعقادی خون همچون فاکتور 8 و 9 به وجود می آید؛ همچنین در این بیماری، خون ریزی غیر قابل کنترل بسته به اختلال ژنتیکی موجود با شدت های متفاوتی ادامه می یابد.

وی افزود:علامت اصلی بیماری، خون ریزی غیر معمول و طولانی مدت است.یا خونریزی و کبودی که بدون علت مشخصی رخ می دهد. همچنین میزان خونریزی به نوع و شدت هموفیلی بستگی دارد.
 فرامرزیان پور گفت: با پيگيري معاونت غذا و داروی اهواز و تلاش مسئولان مربوطه در استان با اختصاص سهميه‌اي ويژه به استان، مشكل كمبود فاكتورهاي انعقادي حل شد؛ در حال حاضر بيماران مبتلا به هموفيلي با كمبود فاكتورهاي انعقادي مواجه نيستند.

فرامرزيان‌پور تصريح كرد: در حال حاضر بيش از 400 بيمار مبتلا به هموفيلي زیر پوشش كانون هستند، اما افراد مبتلا به اين بيماري در استان بيش از اين تعداد است.

وی افزود: شهرهای اهواز و دزفول بيشترين ميزان بيماران هموفيلي را دارند، به‌گونه‌اي كه نيمي از بيماران زیر پوشش كانون، در اهواز و حدود 60 بيمار هموفيلي نيز در شهر دزفول و شهرهاي اطراف آن ساكن هستند.

فرارمزیان پور در پایان تاكيد كرد: در حال حاضر داروها و فاكتورهاي انعقادي مورد نياز بيماران هموفيلي كاملا زیر پوشش بيمه است و به صورت يارانه‌اي در اختيار بيماران قرار مي‌گيرد و بيماران هيچ هزينه‌اي را در اين زمينه پرداخت نمي‌كنند.

انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.