سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعل و انفعالات افزایش نقدینگی در بازار

دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مطرح کرد: عدم مدیریت و هدایت افزایش نقدینگی به سمت بازارهای بیرونی مسیر غلطی است که منجر به فعل و انفعالاتی در بازار اعم از تورم خواهد شد.

ابراهیم نکو دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه رشد نقدینگی و گسترش بازار پول به تنهایی می‌تواند سبب افزایش تورم در اقتصاد شود اظهار داشت: رشد نقدینگی از عوامل مهم و تأثیرگذار در افزایش نرخ تورم و اقتصاد کشور است اما از طرفی نمی‌توان آن را عامل اصلی گسترش بازار پول دانست.

وی افزود: عدم مدیریت و هدایت افزایش نقدینگی به سمت بازارهای بیرونی مسیر غلطی است که منجر به فعل و انفعالاتی در بازار اعم از تورم خواهد شد از سویی سیاست‌گذاران اقتصادی صرفا نباید در افزایش و کاهش مسئله تورم متمرکز شوند زیرا این عامل می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد کند.

نکو در پایان تصریح کرد: سوء‌مدیریت‌ها، قاچاق کالاهای خارجی، عدم توجه به نیازهای تولیدکنندگان و نقدینگی حساب نشده در بنگاه‌های اقتصادی، عدم برنامه‌ریزی حوزه نظام بانکی از جمله مسائلی است که در افزایش تورم در جامعه تأثیرگذار است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.