سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

آبرسانی از سد تالوار به همدان نیازمند 300 میلیارد ریال اعتبار

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای همدان از به پایان رسیدن طرح انتقال آب از سد تالوار زنجان به همدان در صورت تامین 300 میلیارد تومانی اعتبار تا دو سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مرتضی عزالدین با بیان اینکه هم اکنون پیشرفت اجرای این طرح که قرار بود دو سال پیش به بهره برداری برسد ۵۲ درصد است افزود: ۱۲۰ کیلومتر از خط انتقال این طرح آبرسانی لوله‎گذاری شده است.


وی پیشرفت تصفیه‎خانه طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان را 16 درصد اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی تصفیه‎خانه این پروژه سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر نیاز به تامین منابع مالی دارد.


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان با تاکید بر اینکه تاکنون برای این طرح 222 میلیارد تومان هزینه شده است، عنوان کرد:اعتبار امسال این طرح را 32 میلیارد تومان اعلام کرد و وزارت نیرو برای طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان 53 میلیارد تومان پیشنهاد داده بود که سازمان مدیریت این مبلع را به 32 میلیارد تومان در بودجه سال 94 کاهش داد.


 عزالدین با بیان اینکه قرار بود سالانه 150 میلیارد تومان برای به پایان رساندن این طرح در مدت دو سال تخصیص یابد، تاکید کرد: این امر تاکنون محقق نشده و امیدواریم در سفر هیئت دولت به استان همدان در سال 94 شاهد تصویب و تخصیص اعتبار موردنیاز این طرح باشیم.


وی مشکل اصلی این طرحرا کمبود منابع مالی و اعتباری دانست و گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری و اعتبارات 10-12 اعتبارات مناسبی برای طرح جذب کنیم.


 وی پیمانکار طرح را قوی دانست و گفت: قرارگاه خاتم‎الانبیا به عنوان پیمانکارطرح نزدیک به 50 میلیارد تومان طلب داشته و این در حالی است که پروژه به طور کامل فعال بوده و تاکنون نیز تعطیل نشده است.


 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اعلام اینکه آبرسانی از سد تالوار به همدان یکی از طرح های آبرسانی مهم در غرب کشور محسوب می‎شود، تاکید کرد: سالانه 63 میلیون مترمکعب آب از طریق این خط انتقال به همدان منتقل شده و آب موردنیاز سه شهرستان، 11 شهر و بیش از 50 روستای در مسیر را نیز برطرف می‏کند.


 وی درباره تاخیر افتتاح همزمان تصفیه‎خانه و خط انتقال آب از سد تالوار به همدان نیز گفت: با توجه به اینکه هنوز عملیات اجرایی تعدادی از ایستگاه‎های پمپاژ این پروژه به اتمام نرسیده به احتمال زیاد این دو پروژه به صورت همزمان به بهره‎برداری می‌‏رسد.

انتهای پیام/س


برچسب ها: همدان ، تالوار ، سد ، نیازمند ، اعتبار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.