سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واردات بی‌رویه شکر مسبب تعطیلی کارخانه‌ها

عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: تعدادی از کارخانه‌های شکر بر اساس ظرفیت تولید سطح زیر کشت طراحی شده بودند که با واردات بی‌رویه و عدم رقابت به تعطیلی برخی از کارخانه‌ها انجامید.

هدایت الله میرمرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تعطیلی برخی از کارخانه‌های تصفیه کننده‌ شکر به سبب نبودن مواد اولیه و عدم مجوز برای واردات محصول اظهار داشت: تعدادی از کارخانه‌های شکر استان‌های اردبیل، آذربایجان بر اساس ظرفیت تولید سطح زیرکشت چغندر طراحی شده بودند که با افزایش هزینه‌های تولید، سربار ، واردات بی‌رویه و عدم رقابت شکر داخلی که مشابه وارداتی آن منجر به ضرر تولیدکنندگان داخلی و تعطیلی برخی از کارخانه‌ها انجامید.

وی افزود: بنابراین مجوز واردات فقط با اعلام درآمار وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر جوابگو نبودن تولید شکر داخل صادر می‌شود.

میرمرادزهی در ادامه خاطر نشان کرد: در گذشته با توجه به تحریم واردات برخی مواد اولیه بسیاری از کارخانجات از چرخه تولید خارج شده‌اند که خوشبختانه با جمع‌بندی توافق 1+5 مشکلات آنها حل خواهد شد حال باید واردات به گونه‌ای باشد که به تولید داخل آسیب وارد نکند.

وی درخصوص ارزان بودن شکر برزیلی نسبت به شکر داخل گفت: شکر داخل  مستلزم کیفیت استانداردها و شرایط تولید است و بعضا برخی از محصولات داخل ارگانیک و عاری از سموم است که این عوامل سبب تفاوت قیمت‌ها شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان تصریح کرد: پیش‌بینی میزان رشد شکر در سال جاری با توجه به ریزش‌های جوی و کمبود آب در کشور نسبت به سال‌های گذشته زیاد نیست اما می‌توانیم با تغییر سیستم آبیاری و بالا بردن راندمان سطح زیر کشت، برداشت شکر در هکتار را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.