سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

تعویض مفصل زانو تنها راه درمان برای مبتلایان به تخریب مفصل

یک متخصص ارتوپد گفت: تعویض مفصل زانو که به آن ارتروپلاسی زانو هم می گویند نوعی جراحی هست که با استفاده از آن سطح مفصلی استخوان های ران وساق برای کاهش در زانو در مفصل زانو با یک سطح مصنوعی جایگزین می کنند که در سنین بالایی 60 سال تنها راه حل درمانی به حساب میاید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از همدان؛ یزدانی گفت: مهم‌ترین هدف تعویض مفصل  زانو از بین بردن دردی است  که در زانو بر اثر سائیدگی و آرتروز روماتیسم  یا تخریب سطح مفصلی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: درد زانواز 40 سالگی به بعد تشدید می‌شود وفعالیت فیزیکی فرد کاهش می‌یابد به طوری که اگراقدام به درمان نشود حرکت مفصل زانو را تغییر می‌دهد. 

یزدانی اضافه کرد وقتی غضروف مفصلی زانو به هر علتی  تخریب می‌شود حرکت مفصل دردناک شده و مفصل دچار خشکی و محدودیت حرکتی می‌شود که در این وضعیت می‌توان با تعویض سطوح مفصلی حرکات مفصلی را بهتر کرده و درد را از بین برد.

وی تصریح کرد: تا جایی که امکان داردبه روش‌های مختلف نظیر تزریق غضروف مفصل را حفظ کرد اما در افراد بالایی 60 سال معمولا هیچ گونه تزریقی جواب گو نیست ونیاز به عمل جراحی وجود دارد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: همدان ، زانو ، تعویض ، مفصل ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.