سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامساعد بودن آبیاری برخی از باغات اطراف تهران

عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: در کنار مسئله کمبود آب اتفاقات و خبرهایی از استفاده پسآب فاضلاب‌ها برای آبیاری مزارع به گوش می‌رسد که این امر به طورکامل یک معضل در بخش کشاورزی است.

علی ایرانپور عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نامساعد بودن وضعیت آبیاری زمین‌های زراعی و باغات اطراف تهران اظهار داشت: بخش عمده‌ای از صیفی‌جات سبزیجات، مرکبات کلان شهرها و بازار تهران از باغات و اراضی کشاورزی اطراف تهران تامین می‌شود در حالی که عمده مشکلات کشاورزان کمبود آب است که متاسفانه سیاست‌های نظام گسیخته دولت‌ها در زمینه اصلاح روش‌های آبیاری مانع از این امر شده که بتوانیم به سمت استفاده نوین از روش‌های آبیاری پیش رویم.

وی افزود: در حال حاضر عمده کشت توسط آبیاری غرغابی صورت می‌گیرد که این آبیاری حدود 65 درصد هدر رفت آب دارد که دراستان تهران به سبب رادنمان پایین آب و برداشت بی‌رویه کمبود آب بیشتر محسوس است.

ایرانپور در ادامه بیان کرد: حال در کنار مسئله کمبود آب اتفاقات و خبرهایی از استفاده پسآب فاضلاب‌ها برای آبیاری مزارع به گوش می‌رسد که این امر به طور کامل یک معضل است زیرا میزان سرب و فلزات پسآب‌ها وارد محصولات کشاورزی و در نهایت وارد بدن انسان می‌شود که بسیار خطرناک است.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان تصریح کرد: عدم نظارت وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت منجر به این قضایا  شده است که برای برون رفت از این مشکل  بخش کشاورزی نیازمند بودجه و اعتبارات در زمینه اصلاح روشهای آبیاری است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.