سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

مهم ترين علت رويكرد مادران به سزارين، با ترويج زايمان بدون درد از بین می رود

در راستای برنامه تحول نظام سلامت مبني بر ترويج زايمان طبيعي و كاهش سزارين، مهم ترين علت رويكرد مادران باردار به انجام سزارين که درد ناشي از انجام زايمان طبيعي است با ترويج زايمان بدون درد، از بین می رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پيرو دستورالعمل برنامه تحول نظام سلامت مبني بر ترويج زايمان طبيعي و كاهش سزارين و با هدف برنامه ريزي بهتر در اين خصوص با حضور مدير درمان، ريیس اداره سلامت مادارن، نماينده گروه بيهوشي و زنان و زايمان و روساي بيمارستان هاي دولتي و خصوصي شهر شيراز، نشست علمي و اجرايي 2 ساعته با عنوان ترويج زايمان بدون درد برگزار شد.

دكتر سید ابوالفضل هاشمي، مدير امور بيمارستاني و تعالي خدمات باليني دانشگاه در این نشست گفت: در سال 93 با تلاش و كوشش همه همكاران، دانشگاه علوم پزشكي شیراز در ارزيابي آمار و اقدامات انجام شده، در خصوص كاهش سزارين بهترين عملكرد را در كشور داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس تحقيقات انجام شده مهم ترين و شايع ترين علت رويكرد مادران باردار به انجام سزارين، درد ناشي از انجام زايمان طبيعي است كه اين دغدغه با ترويج زايمان بدون درد مرتفع خواهد شد.

دکتر هاشمی اظهار داشت : با تشكيل اين جلسه و ارايه راهكارهاي اجرايي و علمي توسط نمايندگان گروه هاي آموزشي بيهوشي و زنان و زايمان، بيمارستان ها موظف خواهند بود نسبت به ايجاد آمادگي در بيمارستان ها اعم از تشكيل كلاس هاي آمادگي زايمان، آموزش مادران باردار، آموزش کارکنان و تجهيز اتاق هاي زايمان بدون درد به تجهيزات مورد نياز، اقدام کنند که دانشگاه نيز نسبت به پايش عملكرد و ارايه پسخوراند در اين خصوص اقدام خواهد كرد.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.