سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سین جیم استانی شماره 35:

سرباز کوچک اسلام و پهلوان روزهای ورزشی

محمد رضا میرزایی سرباز کوچک اسلام وپهلوان روزهای ورزشی این روزها از افتخارات خود می گوید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ این قهرمان فارسی با عزم و اراده محدودیتهای جسمی را نادیده گرفته و پرچم پر افتخار کشور را در تمام نقاط مختلف جهان به اهتزاز در آورده است.

به سراغ این قهرمان رفتیم و پای صحبتهای او نشستیم.

سین:خودتون رو برای مخاطبان ما معرفی کنید؟

جیم:محمد رضا میرزایی جابری متولد 1344از روستای معز آباد جابری شهرستان خرامه و از سال 1356در شیراز ساکن هستم.

سین:چند تا فرزند دارید ؟

جیم: 4فرزند دارم ، 3 دختر و یک پسر. دو نفرشون دانشگاهی ،یکیشون هم دبیرستانی و دختر بزرگم که ازدواج کرده و فوق دیپلم هستن.

سین : در چه رشته ای درس خوندید ؟

جیم : مدیریت صنعتی. در سال 72 از دانشگاه شیراز فارغ التحصیل شدم و سال 89 هم در رشته تربیت بدنی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد تهران فارغ التحصیل شدم .

سین: چه سالی به جبهه اعزام شدید؟

جیم: برای اولین بار سال 1360در سن 16سالگی به جبهه ها اعزام شدم و پس ازآن تا سال 1365به مدت دو سال در جبهه حضور داشتم .

سین : در چه عملیاتی مجروح شدید؟

جیم : 2بار مجروح شدم. اولین بار در سال 1361 در آزادی سازی خرمشهر بود که مجروح شدم و و دومین بار منجر به ضایع نخاعی من شد گردید در سال 1365در عملیات کربلای 5 پشت دریاچه ماهی در منطقه شلمچه مجروح شدم .

سین : بزرگترین درسی که از دفاع مقدس گرفتید چه درسی بود؟

جیم : ایثار، گذشت، جوانمردی و همه خصوصیات اخلاقی که در دانشگاه ها و در رشته های اخلاق شاید تدریس می کنند رزمندگان ما در جبهه ها بدست آوردند و نمونه های عینی و عملیش بودند.


سین : چی شد که به عرصه ورزش وارد شدید ؟

جیم : با توجه به فعالیت های فیزیکی من قبل از مجروحیتم و اینکه در رشته های فوتبال و والیبال و همچنین رشته های رزمی فعالیت داشتم بعد از اینکه مجروح شدم حدود 6ماهی طول کشید تا بتوانم از تخت خودم مستقلا پایین بیایم و بعد از آن با توجه به فعالیت های فیزیوتراپی که انجام می شد فعالیت های ورزشی و کار با دستگاه های بدن سازی را ادامه دادم و به صورت جدی به فعالیت های ورزشی روی آوردم .

سین: مشوق شما در ورزش رشته پرتاب نیزه چه کسی بود؟

جیم : مربی خوب و زحمتکشی داریم به نام حاج کاظم ادریسی که یکی از مشوق های من بودند و دوستانم که قبل از من در رشته های دو و میدانی فعالیت داشتند آنها هم از مشوقان من بودند که پیشنهاد دادند با توجه به وضعیت فیزیکی که دارم می توانم در این رشته نتیجه بگیرم و به توصیه دوستان به این رشته روی آوردم و الحمد لله نتیجه خوبی هم حاصل شد.

سین: بهترین الگوی شما در زندگی کیست؟

جیم: بهترین الگویم شهدا هستند و دوستان جانبازی که تا مرز شهادت پیش رفتند؛ اینها الگوی من بودند. ولی در زمینه ورزشی دوستان ورزشکاری بودند که قبل از من به مسابقات ورزشی روی آورده بودند جناب آقای یار احمدی ، آقای نور افشان و دیگر عزیزان که الگوی من بودند.

سین : چه کسانی در موفقیت شما نقش داشتند؟

جیم: در مرحله اول می توانم به همکاری صمیمانه همسرم و افراد خانواده اشاره بکنم و پدر و مادرم که با دعای خیر همیشه پشتیبان ما بودند و دوستان مربی و همه مسئولان دست اندرکاری که به نحوی در ارائه امکانات ورزشی که همکاری داشتند و توانستم با حمایت آنها به موفقیت دست یابم.

سین : از افتخارات خودتون در این رشته بگویید؟

جیم: از سال 1369 عضو تیم ملی شدم و برای اولین بار در سال 1370به مسابقات استوک منویل انگلستان اعزام شدم و در اونجا در پرتاب نیزه مقام سوم را بدست آوردم و پرتاب وزنه هم سوم شدم و در پرتاب دیسک مقام چهارم را بدست آوردم و متعاقب آن در سال های بعد در 5 دوره پاراالمپیک حضور داشتم که اولین دوره پاراالمپیک بارسلون 1992 در اسپانیا بود که در پرتاب نیزه به مقام چهارم دست پیدا کردم ولی در 4 دوره بعدی در آتلانتای آمریکا، در سیدنی استرالیا ، آتن یونان و پکن در چین در هر 4 دوره در پرتاب نیزه مقام اول را بدست آوردم که تقریبا در کشور رکورد بی سابقه ای است .


سین: آیا به جز کار در این رشته ورزشی شغل دیگری هم دارید؟

جیم: در زمینه ورزشی بستکبال با ولیچر کار می کنم. و در بیمه هم کار شاغل هستم.

سین: شیرین ترین خاطره شما از عرصه ورزش ؟

جیم: مسابقات پارا المپیک آتلانتای آمریکا بود با توجه به سختی کاری که بود و مدت ها در اردو بودیم در روز مسابقه بارندگی شدیدی شد که تقریبا به مدت ربع ساعت تا 20 دقیقه مسابقات را تعطیل کردند.آنجا و د ر آن هوا من پرتاب ها را انجام دادم و یک رقیب آمریکایی داشتم از سیاه پوستان آمریکایی بود که بسیار به ما علاقه مند بود این رقیب آمریکایی آمد پس از پرتاب و ثبت رکورد به من تبریک گفت و این برایم جالب بود که یک آمریکایی ان هم در کشور خودش این گونه به ما ابرز احساساست کرد.

سین: چه توصیه ای به جوانان دارید؟

جیم: دوست دارم جوان ها با تأسی از جوان ها ی جبهه و جنگ که باتمام وجود از میهن دفاع کردند انشاالله در زمینه های علمی با تمام وجود وارد عرصه بشوند تا بتوانیم کشور مستقل و علمی در سطح بالا داشته باشیم و اون دینی رو که نسبت به شهدا داریم در این زمینه ادا کنیم .

سین: نظرتون درباره کلمات زیر چیه ؟

جیم: محمد رضا میرزایی:

سرباز کوچکی که امیدوارم توانسته باشد نقش خودش را برای انقلاب و اسلام ایفا کرده باشد.

زندگی:

تلاش و پویایی

تیم هسته ای :

تیمی که توانست در مقابل همه قدرت ها ی استکباری سربلند باشد

ایران:

کشور مستقل و آزاد. کشوری که در دنیا از آن به نیکی یاد می کنند.

گزارشی از: مریم توانا



انتهای پیام/ ا


برچسب ها: سرباز ، کوچک ، اسلام ، ورزشی ، شیراز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.