سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن راینولوژی:

رابطه بین پزشک و بیمار نباید خدشه دار شود

رئیس انجمن راینولوژی با اشاره به رابطه بین پزشک و بیمار گفت: رابطه بین پزشک و بیمار را خدشه دار نکنیم.

بیژن نقیب زاده، رئیس انجمن راینولوژی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به رابطه بین پزشک و بیمار اظهار کرد: رابطه بین پزشک و بیمار را خدشه دار نکنیم، این رابطه تنها یک ارتباط مالی نیست هر چند ارتباط مالی نیز جایگاه خود را دارد. 

وی افزود: تعرفه درستی برای خدمات پزشکی در نظر گرفته شود، تا بتوان وضعیت مالی پزشکان کشور را با همکاران آنها در کشورهای همسایه مقایسه کرد . هرچند تعرفه‌های پزشکان نسبت به دو تا سه سال پیش افزایش داشته و پیشرفت کرده است. 

رئیس انجمن راینولوژی ادامه داد: پزشکان به تنهایی نباید مشکلات سلامت جامعه را حل کنند بلکه کمک بیماران، ارگان‌ها و مسئولین نیز می‌تواند، در این زمینه تاثیر بگذارد. در سال‌های گذشته عنوان می‌شد که هزینه درمان را باید پزشک بپردازد به دلیل آنکه این مسئله با منطق و عقل در نظر گرفته نمی‌شد اما هزینه درمان با همکاری انجمن ها تا حدی بر طرف شد. 

نقیب زاده با اشاره به اینکه نمی‌توان نبود هیچ چالشی را در کار انتظار داشت بیان کرد: چالش‌های پزشکان باید به بهبود وضعیت جامعه پزشکی منجر شود. طرح تحول سلامت نیز به حل مشکلات درمانی مردم می‌پردازد و یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولین در تمام دنیا را می توان، معضلات درمانی و آموزشی دانست، به همین دلیل بیشترین بودجه‌های درمانی به این مسئله اختصاص پیدا می‌کند. 

وی اظهار داشت: در کشور ما نیز ، نظم بخشیدن به سیستم درمانی و سلامت جامعه، یک نیاز و ضرورت محسوب می‌شود ، به شرط آنکه دولت نیز در این زمینه کمک کند و اجرای طرح تحول سلامت در این سال‌ها نقد شود. 


انتهای پیام/ 

برچسب ها: تعرفه ، پزشکان ، سلامت ، بیمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.