سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

بیش از 280 هکتار از اراضی شهرستان زیرکوه زیر کشت انگور است

بیش از 280 هکتار از اراضی شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی زیر کشت انگور آبی و دیم قرار دارد .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه از برداشت بیش از ‌هزار و 700 تن انگور در این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان زیرکوه یکی از شهرستان‌های مستعد استان خراسان جنوبی برای کاشت انگور به شمار می‌رود.

بنی‌اسدی تصریح کرد: بیش از 280 هکتار از اراضی شهرستان زیرکوه زیر کشت انگور آبی و دیم قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت بیش از ‌هزار و 700 تن انگور برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه افزود: انگور کشت شده در تاکستان‌های این شهرستان بیشتر از نوع عسگری بوده اما گونه‌های حسینی، یاقوتی، الهی، مایه‌میشی و انگور سیاه نیز در این شهرستان برداشت می‌شود.

بنی‌اسدی گفت: در حال حاضر با پایان یافتن برداشت انگور نوبرانه از تاکستان‌های روستاهای چشمه‌بید و همت‌آباد، برداشت انگور از تاکستان‌های روستای محمد‌آباد به عنوان بزرگترین مرکز کاشت و برداشت انگور شهرستان زیرکوه آغاز شده است.

وی اضافه کرد: این روستا با 150 هکتار سطح زیر کشت این محصول به عنوان بزرگترین روستای تولیدکننده انگور در شهرستان زیرکوه شناخته می‌شود که به علت برخورداری از آب شیرین و گوارا و خاک مناسب انگور این روستا از کیفت بسیار بالایی برخوردار بوده و در سطح استان خراسان جنوبی و استان‌های همجوار علاقه‌مندان فراوانی دارد.

بنی اسدی همچنین یادآور شد: محصول برداشت شده از تاکستان‌های روستای محمد‌آباد علاوه بر مصرف داخلی شهرستان به استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و شهرستان‌های همجوار صادر می‌شود.

انتهای پیام/س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.