سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متخصص ارتوپدی و آسیبهای ورزشی :

کامل نشدن توانبخشی از عوامل ایجاد آسیب دیدگی مجدد ورزشی

یک متخصص ارتوپدی و آسیبهای ورزشی گفت: یکی از عوامل ایجاد آسیب دیدگی مجدد عدم تکامل توانبخشی به صورت ادامه آن در مرحله زمین بازی است.

دکتر محمد رازی متخصص ارتوپدی و آسیب های ورزشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در آسیب های حاد ورزشی یکی از وظایف مهم پزشک حاضر در میدان، این است که تشخیص دهد که ارگانهای حیاتی ورزشکار مصدوم دچار آسیب شده است نه تصریح کرد : پزشک حاضر باید تشخیص دهد که ورزشکار آسیب دیده به ادامه مسابقه بپردازد یا از مسابقه خارج شود.

این متخصص ارتوپدی و آسیبهای ورزشی اظهار کرد : در صورتی که تشخیص پزشک بر خروج ورزشکار از مسابقه بود باید اقدامات اولیه شامل معاینه اولیه از نظر آسیب رباط ها ، آسیب مینیسک ها و نیز شکستگی ها انجام شود.

وی با تاکید به اینکه اقدامات اولیه شامل گذاشتن کیسه یخ ، بانداژ ملایم و در حقیقت ثبات بخشیدن به ناحیه آسیب دیده توسط زانوبند و دادن عصا در صورتی که قادر به حرکت باشد و ارجاع آن به بیمارستان یا کلینیک به منظور بررسی های بیشتر از جمله گرفتن عکس رادیوگرافی یا در صورت لزوم عکس ام آر آی است یادآور شد : در رابطه با زمان انجام  MRI مباحث زیادی مطرح شد که در نهایت عنوان شد که انجام  MRI  در مرحله حاد نیز دارای ارزش است .

دکتر رازی اظهار کرد : آرتروسکوپی تشخیصی از موارد مهم است که در مرحله حاد نیاز به انجام آرتروسکوپی تشخیصی نبوده و تشخیص را با معاینات و  MRI می توان انجام داد.

وی با بیان اینکه انجام فیزیوتراپی و توان بخشی در مراحل اولیه و قبل از عمل و مراحل بعد از عمل نیز با اهمیت است افزود : متاسفانه در بازگشت به زمین در ورزشکاران ما ، یعنی بعد از حدود دو سه ماه که درمان های فیزیوتراپی اولیه تمام شده و فرد آسیب دیده باید در زمین بازی توسط متخصصین مربوطه توانبخشی خود را کامل نماید که متاسفانه در این مرحله از درمان دچار نقص هستیم و با وجود برخورداری از افراد مجرب ، هماهنگی و برنامه ریزی های صحیح صورت نگرفته و این موضوع باعث آسیب مجدد ورزشکاران بعد از ورود به عرصه خواهد شد .

این متخصص ارتوپدی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل ایجاد آسیب دیدگی مجدد عدم تکامل توانبخشی به صورت ادامه آن در مرحله زمین بازی است.


انتهای پیام/


برچسب ها: ورزش ، تاندون ، معاینه ، بانداژ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.