سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین سمپوزیوم انیمیشن در دانشگاه شریف/ صنایع فرهنگی و خلاق خلق ثروت می‌کنند

گردش مالی سالیانه انیمیشن در جهان 200 میلیارد دلار می‌باشد که سهم ایران از این مبلغ نزدیک به صفر می‌باشد که با بالا بردن دانش حرفه‌ای و حمایت سیاست گذاران فرهنگی می‌توانیم سهم چشمگیری از این مبلغ داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر نیری دبیر اجرایی همایش سمپوزیوم بین‌المللی انیمیشن در خصوص بازی‌های یارانه‌ای و انیمیشن گفت: بیش از 50 درصد فارغ تحصیلان ما به غیر از رشته ریاضی، تجربی هستند که بخش عمده‌ای از توان کشور و نیروی انسانی را به خود اختصاص می‌دهند و تلاش ما از ایجاد این طرح‌ها تجاری سازی و ایجاد اشتغال است که از مهم‌ترین بحث‌های جدیدی در کشور است، باید در نظر داشت صنایع فرهنگی و خلاق است که مبتنی بر نوع آوری، خلق ثروت می‌کنند و باعث رشد و رفاه مردم می‌شود. 
 
یکی از زیر شاخ‌های صنایع خلاق حوزه انیمیشن و بازی‌های یارانه‌ای است، در حال حاضر این حوزه و بحث برنامه‌های گوشی همراه پیشی گرفته و آمار بالایی در اشتغال به خود اختصاص داده است. 
 
وی افزود: از جمله اهداف سمپوزیوم اطلاع و ارتقای سطح هنر انیمیشن و بازیهای یارانه‌ای، انتقال و عناوین دینی و کرامت انسانی از طریق هنر انیمیشن به نسل انقلاب، کشف استعدادهای جدید در عرصه انیمیشن، جذب سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی و داخلی جهت ساخت انیمیشن و با استانداردهای جهانی می‌باشد. 
 
وی ادامه داد: از جمله موضوعات و محورهای این سمپوزیوم می‌توان به اقتصاد دانش بنیان و کار آفرینی فرهنگی، صدور فرهنگ ایرانی اسلامی، ارتقاء سقف زندگی سالم، اقتصاد، تجارت، بانک بیمه و نقش آن در اقتصاد جهانی می‌باشد. 
 
زمان برگزاری این طرح 
 
دکتر لباف دبیر علمی سمپوزیوم در خصوص زمانی اجرای این طرح گفت: ایم طرح در اواخر بهمن ماه به مدت دو روز اجرا خواهد شد و از ماه آینده کارگاه‌های آموزشی در خصوص بازی‌های یارانه‌ای آغاز خواهد شد و نمایشگاه‌های برگزار می‌شود که طی آن از آثار افراد تجلیل خواهد شد. 
 
وی افزود: از جمله برنامه‌های این سمپوزیوم تقدیر و تجلیل از فعالان عرصه انیمیشن، تشکیل کارگاه‌های آموزشی، رونمایی از اولین کارگاه تخصصی انیمیشن ایران و برگزاری سمپوزیوم می‌باشد، همچنین برنامه‌های ویژه این طرح رونمایی از نخستین فن بازار بین‌المللی انیمیشن و بازی‌های  یارانه‌ای، تاسیس نخستین دیده بازار انیمیشن، تولید پروژه‌‌های انیمیشن رئال با حمایت دانشگاه صنعتی شریف و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری سیاست جمهوری می‌باشد. 
 
وی افزود: 200 نفر از هنرمندان کشور در این مجموعه شرکت و همکاری‌ دارند و پیش بینی می‌شود که فروش خوبی داشته باشیم. 
 
تحقق و هدف کرامت انسانی 
 
دکتر لباف در خصوص تحقق این هدف گفت: صدا و سیما، بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای و دانشگاه هنر در محقق ساختن این طرح ما را همراهی می‌کنند، همچنین هدف این سمپوزیوم ایجاد وحدت بین شرکت‌ها و نخبگان انیمیشن که سال‌‌هاست نتوانسته خروجی مناسبی در این حوزه داشته باشد و برای دیده شدن در جهان باید این مشارکت‌ها را ایجاد کنیم. 
 
وی در پایان گفت: از ماه آینده تا برگزاری این طرح در بیست و هفتم و بیست و هشتم بهمن ماه ، کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود که اساتید بزرگ از کشورهای بزرگ صاحب سبک در این کارگاه حضور خواهند داشت تا بتوانیم مبحث بازی‌های یارانه‌ای را با محتوا و کیفیت بهتر ارائه دهیم. 

 
انتهای پیام/
برچسب ها: سمپوزیوم ، انیمیشن ، فرهنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.