سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

كلاهبرداري 18 ميلياردي از عمده فروشان

فرمانده انتظامي استان اصفهان از انهدام باندي حرفه اي كه با خريد چكي اقلام از عمده فروشان بالغ بر 18 ميليارد و 500 ميليون تومان كلاهبرداري كرده بودند خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سردار "عبد الرضا آقاخاني" بااعلام اين مطلب اظهار داشت: در پي شكايت تعدادي از فروشندگان عمده مواد غذايي و بهداشتي شهرستان گلپايگان مبني بر كلاهبرداري دو نفر از آنان موضوع به صورت ويژه در دستور كار كاراگاهان پليس آگاهي فرماندهي انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: در تحقيقات ابتدايي مشخص شد كه دو نفر كه اهل شهرستان هم نبودند ابتدا اقدام به خريد كالا با مبالغ كمي از فروشندگان عمده مواد غذايي و بهداشتي به صورت چكي كرده و پس از اينكه تمامي چك ها در موعد مقرر پاس مي شود و اعتماد فروشندگان به خريداران جلب مي گردد در اقدام بعدي اجناسي با مبالغ ميلياردي خريد كرده و متواري مي شوند.

اين مقام مسئول عنوان داشت: تحقيقات در خصوص اين پرونده ادامه داشت تا اينكه تعداد ديگري از عمده فروشان شهرستان كه به اين شيوه از آنان كلاهبرداري شده بود نيز به پليس آگاهي مراجعه و شكايتي با همين مضمون تنظيم كردند.

سردار آقاخاني گفت: نحوه كلاهبرداري و رقم بالاي آن نشان مي داد كه كارآگاهان با يكي از باندهاي بزرگ حرفه اي در اين زمينه مواجه هستند كه احتمال اينكه در شهرها و استان هاي ديگر نيز فعاليت داشته باشند وجود دارد.

وي با بيان اينكه كارآگاهان توانستند در تحقيقات خود رد پاي كلاهبرداري هاي متهمان را در استان هاي يزد و اراك نيز به دست آورند عنوان داشت: سرانجام با اقدامات ويژه و خاص مخفيگاه دو نفر از كلاهبرداران در شهرستان ساوه استان مركزي شناسايي و كارآگاهان با نيابت قضايي به محل مذكور رفته و طي عملياتي ويژه با همكاري ماموران پليس آگاهي اين شهرستان هر دومتهم را دستگير و به گلپايگان منتقل كردند.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهمان در مدت دو ماه فعاليت تبهكارانه خود توانسته بودند بالغ بر 18 ميليارد و 500 ميليون تومان را از 11 فروشنده عمده مواد غذايي و بهداشتي كلاهبردراي كنند گفت: در بازرسي از مخفيگاه آنان محموله سنگيني اقلام مواد غذايي و بهداشتي به ارزش 4 ميليارد تومان كشف شد.

فرمانده انتظامي استان اصفهان به دستگيري دو مالخر اين پرونده كه در فروش كالاهاي به دست آمده از راه كلاهبرداري با متهمان همدست بودند اشاره كرد و اظهارداشت: پرونده مذكور يكي از مهمترين كلاهبرداري ها از نظر رقم بالاي آن طي سال هاي اخير بود كه خوشبختانه با تلاش مضاعف و زحمات شبانه روزي كارآگاهان پليس آگاهي اين فرماندهي در مدت دو هفته بسته شد و تمامي اعضاي آن دستگير و تحويل قانون شدند.

رئيس پليس استان با هشدار به كاسبان، صاحبان صنوف، كارخانه داران، صاحبان سرمايه و فروشندگان عمده كالا بيان داشت: توصيه ما براي جلوگيري از بروز اين گونه كلاهبرداري ها اين است كه فريب ظاهر شيك و متشخص افراد را نخورده و در هنگام معامله هاي سنگين حتماً قبلاً تحقيقات لازم را در خصوص هويت افرادي كه با آنها وارد معامله مي شويد به عمل آورده و معامله خود را با ضمانت هاي سنگين و در مراجع قانوني و معتبر انجام دهيد و مراقب افرادي كه با حيله و نيرنگ قصد جلب اعتماد آنان را دارند باشند.


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: سردار ، باند ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.