سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

طرح جامع مبارزه با مواد مخدر در قالب ۲۵ برنامه به تصويب رسيد

استاندار اصفهان گفت:‌ برنامه ي جامع مبارزه با مواد مخدر در ۵ سال اينده از سال ۹۵ تا ۹۹ در قالب ۲۵ طرح و با هدف كاهش ۲۵ درصدي افراد مبتلا به مواد مخدر در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان به تصويب رسيد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای  باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در چهارمين جلسه ي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به گزارش عملكرد دستگاه هاي مختلف گفت: طبق اين گزارشات در سه ماه گذشته ۱۳ تن مواد مخدر عمدتاً توسط نيروي انتظامي و اطلاعات كشف شده است. 

وي با بيان اينكه كشفيات سال جاري نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزايش داشته است، اظهار داشت: متاسفانه هرچه ميزان كشفيات بالاتر باشد بدين مفهوم است كه مواد مخدر بيشتري از كريدور هاي استان حركت مي كند. 

استاندار اصفهان با بيان اينكه كشفيات شيشه در سه ماه اول سال گذشته ۲۲ كيلوگرم بوده است، تصريح كرد: امسال كشفيات اين ماده ي مخدر به بالغ بر ۴۰ كيلوگرم رسيده و رشدي در حدود ۸۰ درصد داشته است كه مي تواند بسيار نگران كننده و هشدار دهنده به خانواده ها باشد. 

رسول زرگرپور با بيان اينكه اين آمار نشان مي دهد كه مصرف شيشه در استان در حال افزايش است، افزود: با توجه به تبعات و خسارات بسيار بالاي شيشه نسبت به ترياك و همچنين تهيه و ساخت ساده تر آن، افزايش ميزان مصرف اين ماده بسيار نگران كننده خواهد بود. 

وي با اشاره به تهيه ي برنامه ي جامع مبارزه با مواد مخدر براي ۵ ساله آينده گفت: اين طرح براي سال ۹۵ تا ۹۹ بعد از چندين ماه كار مستمر در كارگروه هاي مختلف در قالب ۲۵ برنامه تهيه و امروز به تصويب رسيد.

استاندار اصفهان افزود: اصلي ترين هدف از اجراي اين برنامه اين است كه در ۵ سال آينده نه تنها هيچ رشدي در ابتلا به مواد مخدر نداشته باشيم بلكه بايد در مجموع ۲۵ درصد نيز آمار مبتلايان به مواد مخدر در حوزه هاي مختلف كاهش يابد. 

زرگرپور با بيان اينكه نرخ ابتلا به مواد مخدر در استان اصفهان از متوسط كشوري پايين تر است، اظهارداشت: اگر موفق شويم ۲۵ درصد از آمار مبتلايان به مواد مخدر را كاهش دهيم، در سطح كشور وضعيت مناسب تري را خواهيم داشت. 

مدير ارشد استان به ديگر اهداف اين طرح اشاره كرد و افزود: از بُعد تبليغات، پيشگيري و آگاه سازي جامعه بايد حداقل ۴۰ درصد جمعيت استان يعني حدود ۲ ميليون نفر را تحت پوشش برنامه هاي آموزشي بالاخص پيشگيري قرار گيرند كه بايد عمق بخشي و كيفيت بخشي به آموزش ها افزايش يابد. 

زرگرپور با بيان اينكه در حال حاضر در خصوص نگهداري؛ درمان و بازآوري و كنترل هاي بعد از درمان در خصوص بانوان هيچگونه مركزي وجود ندارد، اظهارداشت: در برنامه ي ۵ ساله عنوان شده است كه حداقل ۳ مركز براي بانوان پيش بيني شود و اين مي تواند نكته ي مهمي در اين خصوص باشد. 

استاندار اصفهان افزود: در حال حاضرطبق برنامه سالانه حدود ۲۰۰ نفر از افراد بعد از پاك شدن مي توانند از تسهيلات بانكي براي فراهم آوردن شغل مناسب استفاده كنند كه پيش بيني شده است در برنامه ي ۵ ساله ي آينده اين تسهيلات به سالانه ۵ هزار فقره وام افزايش يابد. 

رسول زرگرپور به طرح جامع كنترل و مبارزه با دخانيات اشاره كرد و افزود: اين طرح شامل مبارزه با مواد دخاني شامل سيگار و قليان است. 

استاندار اصفهان با بيان اينكه متاسفانه مصرف قليان در استان و شهر اصفهان رشد بسيار وسيعي را داشته است، افزود: استعمال قليان به خصوص در حاشيه ي زاينده رود به صورت نگران كننده اي در حال افزايش است و يك ضد ارزش به يك كار ارزشي در حال تبديل شدن است و بايد با يك روش علمي با اين موضوع برخورد قاطع صورت گيرد.

رسول زرگرپور افزود: طرح جامع كنترل و مبارزه با دخانيات در كميته ي استاني تهيه شده است و در جلسه ي آتي اين شورا نهايي خواهد شد. 

مدير ارشد استان در پايان گفت: به همه ي خانواده ها توصيه مي كنم كه از مصرف قليان در بين جوانان جلوگيري كنندچرا كه قليان پنجره ي ورودي به اعتياد است و همچنين به مراكز غير مجاز ارائه دهنده ي قليان نيز توصيه مي شود كه قبل از برخورد قاطع با آن ها از ارائه ي قليان خودداري كنند.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: طرح ، مواد ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.