سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر خبر داد

ارائه سالانه 12 میلیون تن سوخت به کشتی‌های عبوری از خلیج‌فارس

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از ارائه سالانه 12 میلیون تن سوخت به کشتی‌های عبوری در خلیج فارس خبر داد و گفت: سوخت‌‌رسانی و تعمیرات کشتی‌های عبوری یکی از سودآورترین بخش‌ها در صنایع دریایی به شمار می‌رود.

حق‌شناس مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در سال‌های تحریم بنادر صنعت کشتی‌سازی، کشتی‌داری کشور با محدودیت منابع برای سرمایه‌گذاری مواجه شده بودند گفت: از سوی دیگری به خاطر آنکه خطوط کشتی‌رانی خارجی برای ورود به بنادر ایران تحریم بودند بنابراین بنادر ایران کمتر لاینر خارجی به خود دیده بود.

وی در ادامه افزود: کشتی‌سازی صنعتی مرتبط با صنایع پیشرفته و با تکنولوژی بالا است بنابراین این تحریم باعث شده بود برای از کشتی‌سازی‌های ما دچار تنگنا و مضیقه شوند.

حق شناس یادآور شد: جنوب ایران، خلیج فارس و دریای عمان و همچنین دریای خزر دارای ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری فراوانی در بخش صنایع دریایی است.

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر اظهار داشت: در صورتی که منابع انسانی و همچنین مالی برای سرمایه‌گذاری فراهم شود می‌تواند بستر مناسبی برای اقتصاد کشور فراهم نماید.

حق‌شناس با اشاره به اینکه باید فضای لازم برای سرمایه‌گذاری و همچنین جذب بخش‌های خصوصی داخلی و خارجی فراهم شود گفت: امکان توسعه صنایع دریایی در جنوب و شمال کشور وجود دارد البته این توسعه صنایع دریایی صرفا توسعه بنادر و یا ساخت کشتی نیست بلکه ما در بخش‌ سوخت‌رسانی و همچنین تعمیر کشتی نیز ظرفیت‌های لازم را داریم.

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: سوخت‌رسانی به کشتی‌ها یکی از سودسازترین بخش‌ها در صنایع دریایی به شمار می‌رود به طوری که سالانه 12 میلیون تن سوخت به کشتی‌های عبوری در خلیج‌ فارس ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی ایران در خلیج فارس می‌تواند زمینه‌های لازم را برای ارائه خدمات مناسب از جمله سوخت‌رسانی و تعمیرات کشتی‌هایی که از تنگه‌های مختلف وارد خلیج‌ فارس می‌شود را ارائه می‌کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.