سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داعش مسئولیت انفجار صنعا را برعهده گرفت

گروه تروریستی داعش روز گذشته مسجدی را در شمال پایتخت یمن هدف حمله قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه دویچه وله آلمان، درحالی که شبه نظامیان هوادار منصور هادی از پیشروی در عدن سخن می گویند، انفجاری در شمال صنعا یک مسجد را هدف حمله قرار داد. 

به گفته ساکنان محلی صنعا، یک خودروی بمب گذاری شده شب گذشته در شمال صنعا، پایتخت یمن و نزدیک یکی از مساجد منفجر شد. ساکنان در گفتگو با خبرگزاری "د.پ.آ" آلمان اعلام کردند این خودروی بمب گذاری شده نزدیک مسجد "مؤید" در منطقه جراف در شمال صنعا منفجر شد.
طبق اعلام برخی منابع در پلیس یمن، این مسجد محل تجمع نیروهای انصارالله بوده است. این انفجار همچنین نزدیک منزل یکی از رهبران انصارالله رخ داده است. ساکنان محلی اعلام کردند  پس از انفجار، آتش و دود زیادی در منطقه ایجاد شد و خودروهای امداد به محل حادثه شتافتند.
بلافاصله پس از انفجار، شاخه گروه تروریستی داعش در یمن مسئولیت آن را برعهده گرفت. برخی منابع امدادی و پلیسی گفته اند در پی این انفجار 5 نفر شهید و 7 نفر زخمی شدند.

همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از ساکنان و شاهدان عینی اعلام کرد جنگنده های سعودی بازاری را در صنعا بمباران کردند که منجر به شهادت 9 نفر شد. یکی از ساکنان محلی اعلام کرد این بمبارانها سبب شد ده ها مغازه تخریب شوند. رویترز اعلام کرد نمی تواند صحت این خبر را تأیید کند.

از سوی دیگر، شبه نظامیان هوادار منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن مدعی شدند  بخش زیادی از منطقه تواهی، آخرین پایگاه نیروهای انصارالله را در عدن تصرف کردند. سخنگوی شبه نظامیان هوادار منصور هادی روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد نیروهایش موفق شدند بر بیشتر منطقه تواهی در عدن مسلط شده و تأسیسات مهم آن را در دست گیرند. وی همچنین اعلام کرد شبه نظامیان هوادار منصور هادی کاخ ریاست جمهوری، ساختمان رادیو و تلویزیون، مقر فرماندهی منطقه چهارم نظامی و پایگاه نیروی دریایی عدن را تصرف کردند.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.